Tűzveszély: Az autóóriás mega-visszahívást indít Ausztriában
Tűzveszély: Az autóóriás mega-visszahívást indít Ausztriában
Az üzemanyagvezetékek közötti laza csatlakozások üzemanyag-szivárgást, a legrosszabb esetben pedig pusztító motortüzet okozhatnak. Ausztriában körülbelül 8000 különböző márkájú járművet kell sürgősen javítani.

Az érintett modellek a következő helyekről származnak:
• Opel
• Peugeot
• Fiat,
• Citroën,
• Dzsip és
• Alfa Romeo enyhe hibrid motorokkal.

A Német Szövetségi Gépjármű-közlekedési Hatóság (KBA) már tizenegy, a hiba által okozott tüzet erősített meg, míg Ausztriában eddig nem jelentettek hasonló esetet.

Az érintett járműveket elsősorban 2022 októbere és 2025 közepe között gyártották. Ausztriában a körülbelül 8000 érintett jármű a csoport több márkájához tartozik: a Peugeot vezeti a listát 3300 járművel, ezt követi az Opel 1900 és a Citroën 1300 járművel. A Jeep és az Alfa Romeo is érintett, egyenként 500 járművel, míg a Fiat a legkisebb részesedéssel rendelkezik 400 járművel. Az érintett modellek sokfélesége a probléma széles körű jellegét mutatja a csoporton belül.

A visszahívás számos modellre vonatkozik, különböző márkáktól. Az Opel Grandland, Corsa, Mokka, Frontera és Astra modellek érintettek. A Peugeot 208, 308, 408, 2008, 3008 és 5008 modelljei érintettek. A Citroën és DS modellek érintettek: C3, C4, C5 Aircross, C5X, DS3 és DS4. A Fiat a Grande Pandát és a 600-ast hívja vissza, míg az Alfa Romeo Junior modellje érintett. Néhány ausztriai Jeep modell is érintett a visszahívásban. Az érintett járművek széles köre egyértelművé teszi, hogy a gyártási hiba nem korlátozódott egy adott gyártósorra.

A visszahívás Ausztriában július közepe óta folyamatban van, amint arról az ÖAMTC (Osztrák Autóklub) is beszámolt. A Stellantis proaktívan tájékoztatja az érintett ügyfeleket a szükséges intézkedésekről. A vállalat gyors reagálása jól mutatja, hogy tisztában van a probléma súlyosságával. Annak ellenére, hogy megnyugtató közlés szerint Ausztriában eddig nem történt tűzeset, a németországi incidensek rávilágítanak a lehetséges kockázatokra. Ezért a javításokat az értesítés kézhezvételét követően azonnal el kell végezni.

Ez nem az első nagyobb visszahívás a Stellantis autóipari csoport számára az utóbbi időben. Az év elején a vállalatnak dízelüzemű járműveket kellett visszahívnia a vezérműlánc problémái miatt. A minőségi problémák felhalmozódása kérdéseket vet fel az autóipari óriás minőségellenőrzésével kapcsolatban. A Stellantis 2021-ben alakult a PSA (Peugeot, Citroën) és az FCA (Fiat, Chrysler) egyesüléséből, és 14 autómárkát egyesít egy fedél alatt. Ennek a struktúrának a bonyolultsága kihívást jelenthet az egységes minőségi szabványok szempontjából.

Az érintett, enyhe hibrid hajtású járművek a csoport villamosítási stratégiájának fontos részét képezik. Ez a hajtástípus egy belső égésű motort egy kisméretű villanymotorral kombinál, és áthidaló technológiának tekinthető a teljes elektromos mobilitás felé vezető úton. A jelenlegi visszahívás alááshatja a fogyasztók bizalmát ebben a technológiában, ami különösen problémás lenne a Stellantis számára, mivel a csoport nagymértékben támaszkodik a hibrid hajtásrendszerekre az EU szigorúbb CO2-kibocsátási határértékeinek teljesítéséhez.

A járműtulajdonosoknak be kell tartaniuk a műhelyben foglalt időpontokat – egy gyors műhelylátogatás a legrosszabb esetben életeket menthet.
cza.


2025.09.15 23:04:22
További hírek Autó/Motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!