hirdetés

Magyarország legszebb részeit igyekeznek megmutatni a nagyvilágnak abban a három napban, amíg hazánkban tekernek az olasz országúti kerékpáros körversenyen.

 

Sok útvonalat bejártunk, és a végén megszületett ez a 400 kilométernyi útvonal. Az egyeztetések után, kompromisszumok nélkül, a három legszebb szakaszt jelöltük ki – mondta a Szépművészeti Múzeum Román Csarnokában tartott sajtótájékoztatón Révész Máriusz.

 

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos – aki egyben a Giro d’Italia Nagy Rajt szervezőbizottságának vezetője is – ezt követően részletesen ismertette az útvonalat, programot.

 

Az első szakasz megelőzően nagyszabású csapatbemutatót tartanak – ennek helyszíne még nem dőlt el -, majd 2020. május 9-én, szombaton egy 9,5 kilométeres budapesti időfutammal veszi kezdetét a viadal. A versenyzők a Hősök teréről indulnak, végighaladnak az Andrássy úton, érintik a Parlamentet, majd a Dunán át a Clark Ádám téren keresztül a Várban érnek célba. A második etap ugyancsak a Hősök teréről rajtol, majd a Pilisen átkelve a Dunakanyarban haladva Esztergomon és Pannonhalmán át Győrben ér véget a 193 kilométeres táv. A harmadik, 197 kilométeres szakasz Székesfehérváron kezdődik, a Balatont Balatonfürednél éri el, aztán a Tihanyi-félszigetről Keszthelyen át halad a nagykanizsai befutóig.

 

Remélem, jövőre itt is több százezer ember kinn áll az út mentén boldogan, és évek múltán is büszkén emlékszik vissza, hogy látta a Giro d’Italiát- mondta Révész, akinek várakozásai szerint akár napi 3-400 ezer szurkoló nézheti a szakaszokat az utak mentén, míg a televízióban meg lehet mutatni a világnak Magyarország látványosságait, tájait és műemlékeit.

 

Paolo Bellino, a Giro d’Italia-t szervező RCS Sport igazgatója kiemelte: több mint 200 országban évről évre mintegy 800 millió tv-néző követi a viadalt. Mint mondta, a Giro kétféle örökséget hagy maga után: egyrészt az ország kiállhat a világ elé és megmutathatja magát, másrészt az olasz körverseny által elvetett magból új kerékpáros generáció születhet, amelyből a jövő nagy versenyzői nőhetnek ki.

 

További érdekesség, hogy a nagykanizsai befutó utáni lesz az olasz körverseny történetének legnehezebb transzfere, lévén először fordul elő az, hogy külföldi helyszín után másnap Olaszországban megy tovább a verseny. Ezúttal kedden már Szicíliában állnak rajthoz a kerekesek, ezért a sármelléki reptérről hétfőn este két charterjárat és egy cargo-repülőgép szállítja a karavánt Szicíliába, míg a csapatok a versenyzéshez nélkülözhetetlen egy-egy buszt, kamiont és autókat már eleve oda küldik, hiszen ennyi idő alatt Magyarországról nem lehetne ennyi járművet átszállítani.

 

A magyar kormány 7,8 milliárd forintot fordít majd a Giro d’Italiára, ebben az összegben a licencdíj mellett a versenyrendezési költségek, illetve a népszerűsítő kampányok költségei is benne vannak.