hirdetés

Zsíros bizniszt nyert el a felcsúti milliárdosunk, aki még a Facebook atkánál is okosabb és gazdagabb. Mészáros most a Déli Körvasút infrastrukturális fejlesztését zsebelte be a V-Híd cégével nettó 337 milliárd 904 millió forintért. Ilyen zsíros ügyletet már rég nyert Mészáros Lőrinc.

 

A projektről Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója úgy fogalmazott, a kivitelezéssel az utóbbi száz év legjelentősebb budapesti vasúti fejlesztése kezdődik.

Nem meglepő módon a munkába Mészáros a családot is bevette, ajánlatában alvállalkozóként jelölte meg az öccse, Mészáros János tulajdonában lévő Híd-Tám Kft.-t, a Közgép Zrt., az egykori Simicska-ékkövet, amely mára a Mészáros-birodalom része lett, és az ugyancsak Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelőt is.

Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.

A kivitelezéshez keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között harmadik (illetve egyes helyeken negyedik) vágányt építenek, a meglévő vágányokat pedig felújítják.

A Közvágóhídnál és Újbudán Nádorkert néven új megállóhelyek épülnek, zajvédő-falakat húznak fel. Csaknem 13 kilométer új vágányt és 16 új vasúti kitérőt kiviteleznek, 6 új vasúti hídrendszert építenek ki: a Gubacsi út felett, a Soroksári út felett, a Budafoki út felett, a Szerémi út felett, a Fehérvári út felett és a Bartók Béla út felett. Mészárosék készítik el a kiviteli terveket és az ő dolguk lesz az engedélyeztetési eljárások kezelése is. A kivitelezés záró dátumaként 2027. december 31-et jelölték meg. A részletekről itt olvashat bővebben.

Jelenleg külön projekt keretében folyamatban van a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, ezt a közbeszerzést Mészáros üzleti partnerének a cége, a Duna Aszfalt Zrt. vitte el 36 milliárd forintért.

A Kelenföld-Ferencváros megaprojektre Mészárosék mellett egyetlen ajánlattevő volt, a Dömper Kft.-ből, a Subterra-Raab Kft.-ből, illetve a Pannon-Doprastav Kft.-ből álló SSD Konzorcium, amely 345 milliárd 21,8 millió forintért vállalta volna a munkát.

Hogy érzékeltessük a nyertes ajánlat nagyságát: a Budapest-Belgrád vasútvonal 700 milliárd forintot visz el várhatóan. Az egyik fővállalkozó ugyancsak Mészáros Lőrincék cége, az RM International, alvállalkozónak pedig jellemzően ugyancsak szintén Mészárosék cégeit vonták be, például az R-Kord Kft.-t, a V-Híd Kft.-t. vagy a Fejér B.Á.L. Zrt.-t. Erről itt olvashat bővebben:

( Horváth Sz.)