hirdetés

Több, az orosz kormányhoz köthető weboldalt, köztük az állami finanszírozású Russia Today felületét is elérhetetlenné tette az Anonymous – írja az ABC. Így például Oroszországban a tér csatornákat nézők ukrán nemzeti dalokat hallhattak és nézhettek.

 

A magukat a csoporthoz kötő hackerek szerint olyan műveletekbe kezdtek, amelyek miatt rövid időre összeomlottak az RT.com, valamint a Kreml, a kormány és a védelmi minisztérium oldalai.

Az RT.com elismerte a támadást, mint írják, több oldal lelassult, vagy elérhetetlenné vált.

Az RT az ukrajnai helyzetről oroszbarát szemszögből közvetít, a csatornát többen Vlagyimir Putyinszemélyes propagandaeszközének tekintik.

Robert Potter kiberbiztonsági szakértő szerint túlterheléses támadásokat (DDoS) indítottak. A DDoS lényege, hogy nagyszámú kérést küldenek a megcélzott webes erőforrásnak azzal a céllal, hogy túlterheljék az oldalt, és emiatt annak ne legyen kapacitása a sok felkeresés kezelésére, valamint hogy megakadályozzák a weboldal megfelelő működését. A túlterheléses támadás viszonylag könnyen kivitelezhető, illetve kivédekezhető. Az egyik megoldás, hogy korlátozzák a külföldi forgalmat, ami magyarázatot adhat arra, hogy az RT.com-ot miért könnyebb most Oroszországból elérni.

Potter szerint az orosz propagandaoldal támadása nem nagy ügy, a szakértő viszont arra számít, hogy folytatódni fog az Anonymous aktivitása. A csoport már február 15-én azzal fenyegetőzött egy videóban, hogy „túszul ejti” az orosz ipari vezérlőrendszereket, ha az ukrajnai válság súlyosbodik.

Potter úgy véli, hogy egyes országok között kiberháború kezdődhet. Oroszország már a fegyveres konfliktus kirobbanása előtt is támadta Ukrajnát a kibertérben, és lehetséges, hogy idővel Ukrajna támogatóit, így az Egyesült Államokat is megcélozza majd.

(CsT)