hirdetés

A legtöbb embernek nincsenek túl kedves emlékei, ha visszatekint a 2020-as esztendőre, de a webfejlesztők szemszögéből nézve történtek azért jó dolgok is tavaly.

 

A Magyar Marketing Szövetség által megrendezett “Az Év Honlapja” verseny nem maradhatott el ezúttal sem. Nézzünk néhány különleges projektet, amely díjat nyert.

Kreativitásból jeles

Az Év Kreatív Megoldása kategória Különdíjat az a weboldal nyerte, amelyet a Petőfi Irodalmi Múzeum felkérésére készítettek. A digitális tér lehetőséget ad arra, hogy rendkívül változatos módon fejezzék ki magukat az emberek, cégek, jó példa erre Csáth Géza kaleidoszkópja.

A honlapon egyfajta művészeti egyveleg található. A weboldal látogatói a novellák szavaihoz rendelt hanghatásokat felhasználva tudnak alkotni hangmixet, amit aztán meg is oszthatnak.

Reagálás a megváltozott helyzetre

A Magyar Nemzeti Múzeum honlapja a kultúra kategóriában kapott különdíjat, nem véletlenül. 2020 az alkalmazkodás éve volt, e tekintetben remekül sikerült a múzeum vizsgája.

Amikor kényszerű okokból tavaly márciusban bezárták az intézményt, a honlapon keresztül közvetítették a tudást az érdeklődők számára. Virtuális kiállítások nyíltak, melyek a címlapról elérhetővé váltak. A kiállítások leírásából fény derül a kapcsolódó tárlatvezetésekre.

A múzeum megújult weboldalán több tucat segédanyag található, melyek a digitális oktatásra átálló pedagógusok áldozatos munkáját segítik. A Nemzeti Múzeum blog- és vlogbejegyzései azok számára is szabadon elérhetők, akik érdeklődnek a tudományos munka iránt.

Offline világból online megjelenés

A Képmás magazin weboldala média kategóriában kapott méltán különdíjat. Bőséges szöveges tartalom mellett audiovizuális anyagokat is kínál kikapcsolódásra vágyó látogatói számára ez a honlap. A professzionális munkát végző webfejlesztők ügyeltek arra, hogy megjelenése mobileszközről is élvezhető legyen.

A háttérben a reklámfelületek adminisztrációja is átgondolásra került, a tartalmak pedig újra lettek strukturálva.

Különdíj rendezvény kategóriában

Az Ybl Budai Kreatív ház programjait vadonatúj honlapon mutatja be. A korlátozások alatt sem halott az oldal, hiszen a virtuális tárlatok vonzzák a látogatókat.

Bár maga az épület jelenleg sajnos nem látogatható, ízelítőt nyerhetnek az érdeklődők abból, hogy a várva várt újranyitást követően mit tudnak szemügyre venni.

Webshopot is díjaztak

Az e-kereskedelem az utóbbi hónapokban valósággal szárnyal, hiszen mostanság egyre többen részesítik előnyben a fizikai boltokkal szemben az online vásárlást. A gitárokat árusító Stageshop is megújította weboldalát, s immáron részletes termékleírásokkal és ízléses fotókkal csábítják a potenciális vevőket.

Nem csak a megjelenést tekintve sikerült jól a weboldal, hanem funkciói is remekül működnek, ráadásul szinkronizálásra került a fizikai bolt és az online shop készlete.