hirdetés

Totál kudarc a köztévé A Dal műsora. Persze ezen nem kell csodálkozni, hisz igazán hozzáértő tévések már nincsenek a közmédiában. A nézettség nem számít 2002-óta az MTVA-ban, ezt több főszerkesztőnek is lemondták Rudi úrék, és ezután szép lassan a Gyurcsány féle brigád mindenkit kitett különféle hivatkozásokkal. A rossz rendszert pedig átvette a Fidesz. Ugyan Rákay Philip még szeretett volna Fideszes érzelmű jó tévéseket visszahívni, de ebbe bele szólt néhány lelkes fiatal Fideszes politikus. Így nézett műsor nincs, pénzszórás azonban bőven van. Úgy tévét csinálni, hogy nem tudják a köztévés vezetők mi a nézők igénye, igencsak nehéz.

A jelek szerint nem volt túl jó ötlet az Eurovízióra való kijutás nyereménye nélkül megcsinálni A Dalt. Miközben továbbra sem tudni, az MTVA miért döntött a nemzetközi verseny bojkottja mellett, az emberek figyelmét sem sikerült felkelteni. Az első, február 1-jei adást 204 ezren nézték a teljes lakosságban, vagyis az állami dalversenynek már az első része sem érdekelte túlságosan az embereket.

A legfontosabb piaci célcsoportnak számító 18-49-es korosztályban a nézőknek pedig mindössze 1,6 százaléka kapcsolt a köztévére, nagyjából 23 ezer ember, ami azt jelenti, hogy a 204 ezres nézettség túlnyomó részét 50 év felettiek adják. Az 1,6 százalék annyira határon mozog, hogy ha innen tovább romlik a nézettség, már nem lehet mérni. Anno az MTVA zászlóshajója a Kékfény, az RTL Klub alapítójának vezetésével ebben a célcsoportban 20%-felett produkált hétről hétre. Talán tudott valamit ez a Csákány, csaphat a szokik nem kedvelték. Úgy tudjuk Rákay anno visszahívta a tévézéshez értő szakembert, de ezt egy Fideszes politikus megvétózta 2011-ben.

A Köztévé Blog ábrát készített, amely jól mutatja: 2012-ben a teljes lakosság körében még 16,4-et hozott a műsor, ma már ez 5 százalék alá esett.

Érdekesség, hogy a rettenetes nézettségű első rész után négy nappal az egyik zsűritag, Apáti Bence arról nyilatkozott az MTI-nek, hogy

„A Dal utat tört magának, immár hangsúlyos helyet foglal el a zenei műsorok között, holott ezek alapvetően a kereskedelmi televíziózás sajátjai”.

A hírek szerint a multikulturális, toleranciát hirdető, a melegekkel és alapvetően a mássággal szemben elfogadó Eurovízió már túl sok lett a kormánynak és a közmédiának. Egyébként a március 7-i döntőben derül ki, melyik lesz az év magyar slágere, ugyanis mindössze ennyi a tétje a megmérettetésnek, valamint pénzbeli támogatás és köztévés promóció.