hirdetés

A Fekete doboz megdöbbentő adatokat tartalmaz a lezuhant Germanwings repülőn történtekről. A lezuhant német utasszállító egyik pilótája a baleset előtt elhagyta a pilótafülkét, és nem tudott visszatérni a fülkébe,be mert nem engedte vissza a társa, mielőtt a gép a hegyoldalnak csapódott. A The New York Times értesülését egyelőre senki sem tudta megerősíteni. A holttestek azonosítása is komoly gond, mert az utasok is szinte apró cafatokra  szakadtak a becsapódáskor, akárcsak a repülő.

 germanwings

A nyomozásban részt vevő egyik katonai illetékes közölte a New York Timesal, hogy a Barcelonából Düsseldorfba tartó járat útjának legelején a pilóták „nagyon udvarias, nagyon fesztelen” beszélgetést folytattak egymással, majd a hangfelvétel arról tanúskodik, hogy egyikük kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni. A pilóta kívülről picit kopogtat az ajtón, majd erősebben, és nincs válasz, majd megpróbálja az ajtót felfeszíteni – mondta a nyomozó.

Lufthansa egyelőre sem megerősíteni sem cáfolni nem kívánja mindezt.

Mi nem kaptunk a hatóságoktól olyan információkat, amelyek megerősítenék a lapjelentést, és további információkra várunk. Nem fogunk részt venni a baleset okaival kapcsolatos találgatásokban – mondta a Lufthansa szóvivője, és leszögezte, hogy a katasztrófa okainak vizsgálatával az illetékes hatóságok foglalkoznak nem a légitársaság.

A Lufthansa leányvállalatának, a Germanwings légitársaságnak Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as a gépe kedden hegyoldalnak csapódott Franciaország déli részén, az Alpokban. Közvetlenül a katasztrófa előtt a gép egyelőre megmagyarázhatatlan okokból hirtelen ereszkedni kezdett, és nem válaszolt az irányítótoronynak, vészjelzést sem küldött.

Az Airbus A320-as egyik fekete dobozát, amely a pilótafülkében elhelyezett négy mikrofon által érzékelt hangokat és zajokat tárolja, kedd este találták meg a gép roncsaitól mintegy tíz kilométerre. Azonnal vizsgálni kezdték a felvett hanganyagot, de hivatalos tájékoztatást egyelőre nem adtak róla.

A légi baleseteket vizsgáló francia hivatal csupán annyit közölt, hogy a nyomozás jelenlegi állása szerint a gép nem robbant fel a becsapódás előtt, és a jelek ellentmondanak annak a feltételezésnek is, miszerint kabinnyomás-csökkenés miatt zuhant le. A másik, a gép repülési adatait rögzítő fekete doboz külső burkolatát megtalálták, de a berendezést még nem.