Omoda 5 - pragmatikus kínai családi SUV kiváló ár-felszereltség aránnyal
Az Omoda 5 kellemesen meglepett minket a belső terével és az összeszerelési minőségével. A menetkomfort egészen jó, a felszereltség már most is erős, csak a duplakuplungos automata kicsit lomha.
Az Omoda 5 azzal a céllal érkezik Európába, hogy megszólítsa azokat, akiket egy megfizethető, nagyobb crossover érdekel, legnagyobb előnye pedig a masszív felszereltség és a kedvező ár. Ez egy a praktikumra és a mindennapi használatra összpontosító modell, amely nem próbál sportos ambíciókat színlelni, hanem inkább családi autóként pozicionálja magát, amely országúton és városban érzi magát a legjobban.

Méretét és tengelytávját tekintve (hosszúság 4373 mm, tengelytáv 2610) összehasonlítható például a Kio Niróval, de versenytársai a Dacia Duster, az MG ZS (és a HS is), a Renault Captur, a Volkswagen T-Roc és a Toyota C-HR is. Ez azt jelenti, hogy egy rendkívül zsúfolt, széles versenytársakkal teli szegmensben próbál majd meg helytállni. A valóságban még nagyobb benyomást kelt a magas motorháztetőnek köszönhetően, amely alatt T-alakú LED-es nappali menetfények találhatók. Az orr jellegzetes parametrikus maszkkal lenyűgöző, az oldalprofil dinamikusnak tűnik, hasonlóan a SUV-kupé karosszériával rendelkező modellekhez. A vízszintesen elhelyezett hátsó lámpák optikailag kiszélesítik a karosszériát, és két kipufogóvég is érdekes, de mindkettő mű.

A műszerfal központi eleme egy pár 12,3 hüvelykes kijelző, optikailag egyetlen ívelt egységbe kötve. A rendszer válaszideje viszonylag gyors, és a kezelőfelület sem tűnik zsúfoltnak, de a menüarchitektúrához egy ideig hozzá kell szokni, és néhány gyakori funkció véleményünk szerint kissé elhalványult. Az anyagok és a kidolgozás elég jó szinten van, de kevesebb krómot és különféle fényes felületeket szerettünk volna. A vezeték nélküli Android Auto és az Apple CarPlay stabilan működött a teszt során, a telefonpárosítás gyors volt, a klímaberendezés pedig közvetlenül a fő infotainment képernyőről vezérelhető.

Az ülések a kategória legkényelmesebbjei közé tartoznak, megfelelő combtámasztással és megfelelő oldalvezetéssel. Az utastérben van elég hely, de a magasabb utasoknak hozzá kell szokniuk a viszonylag magas üléspozícióhoz, jó lenne, ha az első ülések nagyobb magasságtartományban állíthatóak lennének. Hátul az Omoda 5 átlagos a versenytársaihoz képest. Nem tűnik ki az extra tér tekintetében, de ott sem fogsz szűkösnek érezni magad, így hacsak nem vagy 185 cm-nél magasabb, akkor a fejtérrel lesz problémád. A csomagtartó masszív 442 literes, és nem dupla, hanem tripla padlóval rendelkezik.

Ami igazán kiemeli majd az autót, az a felszereltsége. Három szint közül választhatunk – Basic, Comfort és Premium. A végleges árlista még nem ismert, és változhat is, de már a középső szinten (várható ár 26 400 euró) az autó műbőr belsővel, fűthető és szellőztethető, elektromosan állítható első ülésekkel, első és hátsó parkolóradarral, valamint tolatókamerával (ez utóbbi azonban rosszul van lefedve, és esőben szinte azonnal koszolódik), 18 colos könnyűfém keréktárcsákkal, automatikus távolsági és tompított fényszóróváltással rendelkező LED-es fényszórókkal, hangulatvilágítással elöl, légkondicionálóval, vezeték nélküli telefontöltővel és sötétített ablakokkal rendelkezik.

Kezdjük a középkategóriás felszereltségi szinttel, mivel az alapmodellhez képest minimálisak az eltérések, sőt, még az is elég jelentős. Például a legalacsonyabb felszereltségi szint szövet/műbőr belsővel rendelkezik, de hiányoznak belőle az akusztikus ablakok, a tetősínek, a többszínű hangulatvilágítás és néhány egyéb részlet.
sgy.


2025.10.14 21:26:59


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!