Káoszba fulladt a balatoni vonatközlekedés
Szombaton is összeomlott a balatoni vonatközlekedés, a MÁV vizsgálatot indított, Lázár János teljes kártérítést ígér. Mindenki üzenget mindenkinek de ez a káoszt nem oldja meg. Persze van bűnbak is már. .
Sorompóhiba miatt a Balaton felé tartók ezrei maradtak pótlóbusz és érdemi információk nélkül a nyár eleji kánikulában. Az építési és közlekedési miniszter a pályaszakaszt tíz éve felújító Siemensen teszi felelőssé.

Teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport a balatoni vonalszombati károsultjainak, vagyis nem csupán a jegyár 50 százalékát, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatti bocsánatkérésként – posztolta Lázár János szombat délután azok után, hogy Kelenföldön ezrek rostokoltak a 30 fok feletti hőségben a peronon, mert délelőtt Érd és Tárnok között sorompóhiba miatt leállt a vonatközlekedés, azok után, hogy ugyanezen a vonalon – ahogy arról lapunk is beszámolt –, péntek délután is hatalmas káosz alakult. ki.

Az építési és közlekedési miniszter bejelentése előtt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója jelentette be a Facebook-oldalán, hogy azonnali vizsgálatot rendelt el, mert szerinte az nem elfogadható, hogy egy 10 éve „pincétől a padlásig” felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt szívjanak családok ezrei.

„Mindez a pünkösdi hosszú hétvégén, ráadásul a balatoni vasútvonalon – ezúttal Érd és Tárnok között” – háborgott a vezérigazgató, aki elismerte, hogy nem ez volt az első sorompóhiba itt a héten, és a kényszerű sebességcsökkentés hatására a sűrű vonatforgalomban tetemes késések keletkeznek. Köszönöm az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kérek mindannyiuktól”– írta az utasoknak Hegyi Zsolt, aki szerint már intézkedtek is, „a Haváriaközpont átvette a vezénylést”, vagyis az érintett szakaszról átírányítják a vonatokat másfelé.

A MÁV-vezér már jelezte, hogy a tíz éve teljesen felújított vonalra a sorompókat és a biztosítóberendezést a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forintért. A vizsgálat eredményeiről természetesen tájékoztatást adunk majd a nyilvánosságnak” – tette hozzá.

A jelek szerint azonban a vonat vár, de Lázár János nem, ugyanis bejegyzésében németül üzent a német cégnek:„So geht das nicht weiter, meine Herren!” (Ez így nem mehet tovább, uraim!).

„Előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre. Legalábbis addig, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják. Ma mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták. Helyettük most mi fizetünk az utasoknak, de az utolsó eurócentig be fogjuk hajtani rajtuk!”– vágott oda a miniszter.

(G.M.)
2025.06.08 10:39:35
További hírek Autó/Motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!