Szomorkodhatnak a hivatásos focisták vége az 500 milliós kedvezményes adózásnak
Változik a hivatásos sportolók ekhós adózása. Az ekhót, azaz az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást újságírók, művészek, előadók, sportolók és más szakmák képviselői vehetik igénybe 60 millió forintig. A sportolók azonban 500 millióig, ennek most vége.
A kormányfő bejelentette, hogy a sportolók 500 milliós kedvezményes adózását, ami legfőképp a focistáknak volt igen jó, s kedvező, azt most eltörlik.

„Miközben azonban az általános értékhatár 60 millió forint, a hivatásos sportolóknál ezt az elmúlt években egészen 500 millió forintig emelték. Ennek 2027-től vége” – mondta MAgyar Péter miniszterelnök.

A kormányfő azt is mondta, szeretik a magyar sportot, és azért dolgoznak, hogy minél több sikeres magyar klub és sportoló legyen. De ehhez szerinte nincs szükség arra, hogy havi 10-20 vagy néha 50 millió forintot kereső külföldi profi focista egészen más adózási szabályok szerint éljen, mint bármilyen más ekhós. Ezért a jövőben a hivatásos sportolókra is ugyanaz a szabály vonatkozik majd, mint mindenki másra. Vagyis évi 60 millió forintig tudnak ekho szerint adózni.

Felszámoljuk azokat az indokolatlan kivételeket, amelyeket az elmúlt években beépítettek az adórendszerbe” – tette hozzá a miniszterelnök.

Magyar szerint ebből is látszik, milyen adórendszert építenek,

Egyszerűbb szabályokkal, tisztességes közteherviseléssel és kevesebb kivétellel.-fejezte be Magyar Péter miniszterelnök mondandóját.

( Csákány Áron )
2026.10.06 20:33:32


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!