Norris győzelmével átvette a vezetést a világbajnokságon
Lando Norris magabiztosan nyerte a vasárnapi Mexikói Nagydíjat az Autodromo Hermanos Rodriguez pályán. A McLaren brit pilótája átvette a vezetést a világbajnokságban csapattársától, az ausztrál Oscar Piastritól, aki csak az ötödik helyet tudta megszerezni. A világbajnok Max Verstappen harmadik lett a Ferrari pilótája, Charles Leclerc mögött.

Hat hónap és hat nap után Norris visszaszerezte a világbajnoki vezetést, de csak egy ponttal előzi meg Piastrit. Verstappen 36 ponttal van lemaradva, és még négy versenyhétvége van hátra. „Csodálatos hétvége volt. Így kell folytatnunk” – nyilatkozta elégedetten Norris a rádióban a tizedik GP-győzelme után, amelyet a rajtrácsig aratott.
Mindeközben Oliver Bearman kiemelkedő versenyt futott. A Haas újonca öt pozíciót javított, megelőzte Piastrit és negyedik lett. A Motorsport első osztálya két hét múlva folytatódik egy sprint hétvégével a brazíliai Interlagosban.
Lando Norris magabiztos győzelmet aratott a Mexikói Nagydíjon, és több mint nyolc hónap után visszavette a vezetést a világbajnokságon. McLaren csapattársa, Oscar Piastri csak az ötödik helyen ért célba. Charles Leclerc a második, Max Verstappen pedig a harmadik helyen végzett.
Norris április óta először utazhat oda bajnokságot vezetőként. „Micsoda verseny volt! Csak előre tudtam nézni és koncentrálni. Sima verseny volt számomra, jó rajt, jó első kör, és onnantól minden ment. Ember, nagyszerű itt, nagy köszönet minden szurkolónak” – mondta Norris egy interjúban.
De a brit azt is hangsúlyozta: „Egyszerre egy hétvégét. Boldog vagyok, magamra koncentrálok. Lehajtom a fejem, magamra koncentrálok, és boldog vagyok.”
Leclerc is elégedettségét fejezte ki a hétvégével kapcsolatban. Nagy meglepetés, hogy ismét dobogón lehettem. Nagyon örültem a virtuális biztonsági autónak a végén; teljesen elkoptak a gumijaim. A virtuális biztonsági autó mentett meg.
Verstappen a célban majdnem megelőzte a Ferrari pilótáját, de a holland könnyedén kezelte a helyzetet. „A virtuális biztonsági autó? Néha nyersz, néha veszítesz, ugye?” A holland így folytatta: „A verseny eleje nagyon mozgalmas volt számomra. Külsőleg nekimentem a kerékpadlónak, és majdnem a fűbe csapódtam. Az egész arról szólt, hogy túléljük az első etapot. Nehéz hétvége volt számunkra, szóval erős eredmény mindazok után, amik történtek.”
Az időmérőn Norris egyértelmű előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, őt Leclerc és Hamilton követte. Verstappen az ötödik helyen ért célba Russell mögött, Piastri pedig a hetedik helyről rajtolt. Az Autodromo Hermanos Rodriguez 1,2 km hosszú rajt-cél egyenesében Norris, a két Ferrari és Verstappen egymás mellett érkeztek meg az első kanyarba. A Red Bull pilótája túl későn fékezett a külső kanyarban, a füves kerülőn vette át a kanyart, és a negyedik helyen landolt Norris, Leclerc és Hamilton mögött. Piastri a kilencedik helyre csúszott vissza.
A 71 körből a hatodiknál ismét kiéleződött a csata. Először Verstappen és Hamilton összeért a holland kemény előzési manővere során, majd Verstappen lerövidítette az utat a zöldön keresztül. Hamilton követte a példáját, de a harmadik helyen nem sikerült a kijelölt vészkijáraton keresztül visszatérnie a pályára, és tíz másodperces büntetést kapott. Bearman profitált a csatából, megelőzve Verstappent.
Az élen Norris folyamatosan növelte előnyét, míg Piastri a Red Bull-lal Yuki Tsunoda mögött tizenegy kör után a nyolcadik helyre küzdötte fel magát. Az első boxkiállás-sorozat után Hamilton a büntetése miatt visszacsúszott Piastri mögé. Verstappen a 38. körben lágy keverékre váltott, míg riválisai a 49. körben ismét a lágy keveréket választották a második gumicseréhez. A gyorsabb boxkiállásnak köszönhetően Piastri a hatodik helyet szerezte meg Antonellitől, és röviddel ezután az ausztrál elkapta a második Ezüst Nyilat is Russelltől.
Norrisnak csendes versenye volt, míg mögötte Verstappen egy „hihetetlen etappal” csökkentette a hátrányát Leclerchez képest, ahogy a rádióban mondták neki. Az utolsó előtti körben egy támadás érkezett, de Leclerc kivédte. Mögötte Piastri kétségbeesetten próbálta megelőzni Bearmant, hogy megtartsa a bajnoki vezetést. De egy virtuális biztonsági autó enyhítette a feszültséget az utolsó körben.
Mexikói Nagydíj
Végeredmény 71 kör (305,58 km) után:
1. Lando Norris Nagy-Britannia McLaren 1:37:58.574
2. Charles Leclerc HÉTFŐ Ferrari + 30 324
3. Max Verstappen NED Vörös Bika 31 049
4. Oliver Bearman Nagy-Britannia Haas 40 955
5. Oscar Piastri KI McLaren 42 065
6. Andrea Kimi Antonelli ITA Mercedes 47 837
7. George Russell Nagy-Britannia Mercedes 50 287
8. Lewis Hamilton Nagy-Britannia Ferrari 56 446
9. Esteban Ocon FRA Haas 1:15 464
10. Gabriel Bortoleto MELLTARTÓ Tisztaságra fel! 1:16.863
11. Yuki Tsunoda JAPÁN Vörös Bika 1:19.048
12. Alexander Albon THA Williams 1 kör
13. Izsák Hadjar FRA Versenybikák 1 kör
14. Lance Stroll TUD Aston Martin 1 kör
15. Pierre Gasly FRA Williams 1 kör
16. Franco Colapinto ARG alpesi 1 kör
Kiesett: Liam Lawson (NZL/Racing Bulls), Nico Hülkenberg (GER/Kick Sauber), Fernando Alonso (ESP/Aston Martin), Carlos Sainz (ESP/Williams) - Leggyorsabb kör: Russell (1:20.052 perc/50 kör)
stoffán
2025.10.27 11:00:46