A Magyar Marketing Szövetség által megrendezett Az Év Honlapja verseny nem maradhatott el ezúttal sem. Nézzünk néhány különleges projektet, amely díjat nyert.
Kreativitásból jeles
Az Év Kreatív Megoldása kategória Különdíjat az a weboldal nyerte, amelyet a Petőfi Irodalmi Múzeum felkérésére készítettek. A digitális tér lehetőséget ad arra, hogy rendkívül változatos módon fejezzék ki magukat az emberek, cégek, jó példa erre Csáth Géza kaleidoszkópja.
A honlapon egyfajta művészeti egyveleg található. A weboldal látogatói a novellák szavaihoz rendelt hanghatásokat felhasználva tudnak alkotni hangmixet, amit aztán meg is oszthatnak.
Reagálás a megváltozott helyzetre
A Magyar Nemzeti Múzeum honlapja a kultúra kategóriában kapott különdíjat, nem véletlenül. 2020 az alkalmazkodás éve volt, e tekintetben remekül sikerült a múzeum vizsgája.
Amikor kényszerű okokból tavaly márciusban bezárták az intézményt, a honlapon keresztül közvetítették a tudást az érdeklődők számára. Virtuális kiállítások nyíltak, melyek a címlapról elérhetővé váltak. A kiállítások leírásából fény derül a kapcsolódó tárlatvezetésekre.
A múzeum megújult weboldalán több tucat segédanyag található, melyek a digitális oktatásra átálló pedagógusok áldozatos munkáját segítik. A Nemzeti Múzeum blog- és vlogbejegyzései azok számára is szabadon elérhetők, akik érdeklődnek a tudományos munka iránt.
Offline világból online megjelenés
A Képmás magazin weboldala média kategóriában kapott méltán különdíjat. Bőséges szöveges tartalom mellett audiovizuális anyagokat is kínál kikapcsolódásra vágyó látogatói számára ez a honlap. A
professzionális munkát végző webfejlesztők ügyeltek arra, hogy megjelenése mobileszközről is élvezhető legyen.
A háttérben a reklámfelületek adminisztrációja is átgondolásra került, a tartalmak pedig újra lettek strukturálva.
Különdíj rendezvény kategóriában
Az Ybl Budai Kreatív ház programjait vadonatúj honlapon mutatja be. A korlátozások alatt sem halott az oldal, hiszen a virtuális tárlatok vonzzák a látogatókat.
Bár maga az épület jelenleg sajnos nem látogatható, ízelítőt nyerhetnek az érdeklődők abból, hogy a várva várt újranyitást követően mit tudnak szemügyre venni.
Webshopot is díjaztak
Az e-kereskedelem az utóbbi hónapokban valósággal szárnyal, hiszen mostanság egyre többen részesítik előnyben a fizikai boltokkal szemben az online vásárlást. A gitárokat árusító Stageshop is megújította weboldalát, s immáron részletes termékleírásokkal és ízléses fotókkal csábítják a potenciális vevőket.
Nem csak a megjelenést tekintve sikerült jól a weboldal, hanem funkciói is remekül működnek, ráadásul szinkronizálásra került a fizikai bolt és az online shop készlete.