Megírták a felvételit közel 70 ezren
Összesen 68 600 diák írta meg ma délelőtt a középiskolai felvételi tesztet magyarból és matematikából. A vizsga 10 órakor kezdődött, a tanulók kétszer 45 percet kapnak a két feladatsor megoldására. Bízunk benne mindenki sikerrel vette az akadályt.
A diákok összesen tíz feladatot kapnak, amelyből kilenc - olvasható az Oktatási Hivatal tájékoztatójában - egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak - áll a tájékoztatóban. A legösszetettebb feladat a tizedik: a diákoknak megadott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett (ez évfolyamonként eltérő) az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírási és stílusbeli követelményeknek is meg kell felelnie. Matekból is tíz feladatot kapnak a felvételizők. A matematika feladatlapok nem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. Bizonyos feladatok megoldásának folyamatában a vizsgázónak többféle kompetenciát is mozgósítania kell. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése is - olvasható az Oktatási Hivatal tájékoztatójában. Az Oktatási Hivatal szerint a feladatsorok összeállítói számolnak azzal, hogy a különböző iskolákban nem ugyanolyan ütemben haladnak a tananyaggal, ezért a feladatok elsősorban az adott évfolyamot megelőző évfolyam tematikus anyagára építenek.
2018.01.20 11:33:15
További hírek Gyerekvilág témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!