30 éve élvezhetjük, és gyönyörködhetünk benne
Harminc éve, 1986. június 4-én nyílt meg az újjáépített Budavári Sikló. Ezen jeles alkalomból fotópályázatot hirdetett a BKV. Az első sikló, amelyet Széchenyi fia építtetett 1870-ben, a világon a második volt, és 1944. december 20-ig működött, amíg bombatalálat nem érte. A Hegypálya ezután 42 évig pihent, nem üzemelt.
A Budavári Siklót, eredeti nevén a Budai Hegypályát 1870. március 2-án adták át az utazóközönségnek. A világ második siklója – az első Lyonban volt – gróf Széchenyi Ödön, gróf Széchenyi István fia kezdeményezésére épült meg 183 ezer forintból. Az új közlekedési eszköz fő célja a Várban működő minisztériumok és a Várszínház gyorsabb, egyszerűbb megközelítésének elősegítése volt, ugyanis ekkoriban ezeket más tömegközlekedési eszközzel nem lehetett elérni – írta a BKV. A Sikló Budapest második világháborús ostromáig – amíg bombatámadás nem érte 1944. december 20-án – változatlan műszaki megoldásokkal működött. Az akkori döntéshozók a helyrehozatallal szemben az elbontás mellett határoztak, így a fővárosban egészen 1986-ig ilyen tömegközlekedési eszköz nem üzemelt. 1986. június 4-én indulhatott el újra immár Budavári Sikló néven a régi-új közlekedési eszköz. A Margit és Gellért névre keresztelt járművek ma már szinte teljesen automatikusan működnek, 1 másodperc alatt 1,5 métert tesznek meg. Az alagút felőli pályát északinak nevezik, itt közlekedik a Margit, a másik sínpáron, a délin pedig a Gellért. A pálya hossza 95 méter, és 50 méteres szintemelkedést kell leküzdeniük.
2016.06.04 11:37:35


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!