Az AI segíti a diákokat a matematika órán
Sok vita folyik arról, hogy mennyire hasznos az AI . A dorsteni Wulfen Comprehensive Schoolban ez ma már a matematika órák szerves részét képezi.
A tízéves Jan behunyja a szemét, és koncentráltan számol. Aztán szándékosan megnyom egy kis billentyűzetet, amelyen csak számok találhatók. Előtte két számítógép képernyő , webkamerával . Vörös és fehér abakusz keretek jelennek meg a képernyőjén. A második képernyőn Jan szemmozgásairól készült videó látható. KI-ALF annak a rendszernek a neve, amely támogatja Jan számításait. A webkamera pontosan követi a szemmozgását, a mesterséges intelligencia pedig kiszámolja, mennyi ideig nézi a képernyő mely pontjait. A rendszer gyorsan és önállóan tudja azonosítani, hogy az iskolásoknak szükségük van-e támogatásra.

Például, ha egy gyerek lát egy számsort, és minden sort külön-külön megszámol, a rendszer felismeri, hogy segítségre van szüksége a matematikában. A matematikában ügyesebb gyerekek például a sor közepétől számolnak. Az úgynevezett szemkövetéssel – vagyis a szemmozgások értékelésével – konkrét feladatokat javasol a rendszer.

Nagy szükség van cselekvésre a matematikában. Az általános iskolákban végzett vizsgálatok során azt találtuk, hogy a gyerekek körülbelül egyharmadának nehézségei vannak az alapvető matematikai készségek terén.Prof. Dr. Maike Schindler

Ez azt jelenti, hogy egyre több diáknak nehéz megérteni a pluszt, mínuszt és időt. Vannak, akik nehezen tudják elképzelni, hogy a pluszjel nem csak egy matematikai szimbólum, hanem azt is jelenti, hogy hozzá kell adni valamit. Prof. Dr. Maike Schindler a Kölni Egyetemen dolgozik , és a KI-ALF kutatócsoport tagja. A dorsteni Wulfen Comprehensive School-al együtt a kutatók megpróbálják optimalizálni a programot a diákok számára. Már több hete a javító matematika tananyag szerves részét képezi.

A gyerekek külön teremben gyakorolhatnak a számítógépeken. Egy 20 diák részvételével végzett kezdeti kísérleti vizsgálat során a gyerekek a feladatok 90 százalékán javultak. Jan is lenyűgözött a programtól: A gyakorlatok nagyon segítenek nekem. Az elmúlt félévben rosszabbul voltam matekból. Most már jobban tudok összeadni, kivonni és szorozni .
A csendes egyéni munkavégzés a számítógép előtt, a tanteremtől távol is segíti a tízévest. Jobban tudok koncentrálni, és sokkal gyorsabban tudom elvégezni a feladatokat - magyarázza.
Közben a tanárok támogatást nyújtanak a mesterséges intelligencia kezelésében.
Ráadásul az AI-ALF sokkal gyorsabb, mint bármelyik tanár. Azonnal felismeri, ha a feladatokat hibásan válaszolták meg, és automatikusan megjeleníti a gyerekeknek tanuló videókat és támogató feladatokat. Frederik Griesdorn tanár hetente gyakorol az osztályából válogatott tanulókkal. Összesen 35 gyermek részesül jelenleg támogatásban az általános iskolában.
A mesterséges intelligencia annyiban segít nekem, hogy sokkal több diákot tudok egyénileg támogatni rövidebb idő alatt. Ami általában egy vagy két tanulóval sikerül egy leckében, az immár öt gyerekkel is sikerül AI segítségével.Frederik Griesdorn

A kutatócsoport most a program további bővítésén dolgozik. Egyrészt még több iskola és gyerek részesüljön a KI-ALF-ból. Emellett a KI-ALF rendszer platformot kínál arra, hogy a jövőben más tartalmakra összpontosítsunk, például a matematikailag tehetséges gyermekek népszerűsítésére - magyarázza Schindler.


2025.03.27 18:44:58
További hírek Gyerekvilág témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!