Sok expolitikus izgulhat, lesz-e az Alstom-ügyben nyomozás
Az Alstom metrókocsik 2006-os közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság jelentésében aggályosnak és jogszerűtlennek tartja a beszerzés egyes eljárásait. Az ügyben 30 milliárdos kárról beszélnek az érintettek. Így úgy tűnik, Polt Péter ügyészsége reflektorfénybe kerül majd, hogy eldöntse, indít-e nyomozást az ügyben vagy sem. Sokak szerint lesz bűncselekmény, hisz így az unió is revansot kap Magyarországtól, és igen sokan kerülhetnek előzetesbe, akár a baloldali expolitikusok közül.  
Borbély Lénárd közölte, hogy a vizsgálatok alapján úgy tűnik, mintha a közbeszerzési eljárásnak nehezen lehetett volna más nyertese, mint az Alstom. Bízik benne, hogy a nyomozás végeztével eredményes munkát végeznek majd a hatóságok – tette hozzá az Alstom-bizottság vezetője. 2010 után sikerült olyan tárgyalásokat folytatni az Alstommal, amivel több milliárd forinttal jobban járt a magyar állam. Borbély a jelentést fölterjesztené a Legfőbb Ügyészségnek, hogy megvizsgálhassa. A bizottság befejezte a munkáját, mivel csak a közbeszerzési oldalról vizsgálta az Alstom-szerződést. Tarlós István az Alstom-szerződésekről azt mondta, hogy azokat még bőven a 2006-os választások előtt kötötték. A megoldást a főügyészség hozhatja meg a jelentés jövőjével kapcsolatban – tette hozzá. – Örülök annak, hogy a bizottság megállapításai megerősítik a 2010 utáni városvezetés megállapításait – mondta a főpolgármester. Tarlós István elmondta, hogy a közgyűlés meghallgatja a bizottság tagjait és a jelentés elfogadásáról szavaz majd. Nem bűnbakkeresés folyt, hanem 2009-ben már 22 szerelvénynek kellett volna itt lennie, míg 2010 őszén csak egy volt Budapesten – ismertette a főpolgármester. Az akkori új közgyűlés egyszerűen lépéskényszerbe került – tette hozzá. Korábban nyilvánosságra hozta honlapján a főváros az Alstom-bizottság december 16-i tanácskozásának jegyzőkönyvét, az erről készült jelentést pedig a Fővárosi Közgyűlés soron következő, január végi ülésén terjesztik majd elő. Az ideiglenesen felállított bizottság legutóbbi tanácskozásának egyik súlyos megállapítása – amely egyébként a közzétett dokumentumban is szerepel –, hogy a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) több éven át százmillió eurót, azaz csaknem harmincmilliárd forintot kamatoztatott teljesítés nélkül a kettes és négyes metróra összesen harminchét szerelvényt szállító Alstom számláján. Ezzel pedig a magyar államnak és Budapestnek jelentős pénzügyi hátrányt okozott.
2017.01.09 16:59:40


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!