A Vasutas Szakszervezet szerint a tömeges nyugdíjazások és elvándorlások veszélyeztetik az utasokat
A dolgozók alacsony bére és a hamarosan elérkező több ezer fős nyugdíjazás súlyos munkaerőhiányt idézhet elő a vasúton – közölte a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. Meleg János szerint a további bérfejlesztésekkel meg lehetne állítani a folyamatot, amelynek kellemetlenségeit az utasok is az elsők közt érezhetik majd meg.
A munkaerő-piaci fizetésektől annyira elmaradtak a munkabérek, hogy ezért nem divat már vasutasnak lenni, és nem is könnyű munkaerőt találni a vasutas munkakörökre –mondta az Info Rádiónak Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke. Szerinte ha nem rendezik a béreket, akkor folytatódik az elvándorlás, ráadásul 2019-ig mintegy négyezer dolgozó éri el a nyugdíjkorhatárt, és az ő pótlásukat sem tudja megoldani a vasúttársaság. – Várhatóan nagy gondok lesznek az üzemeltetésben –figyelmeztetett a szakszervezeti vezető, és jelezte, a MÁV-vezetés javaslata a tulajdonosnál van, ha azt elfogadják, két év alatt 30 százalékos bérfejlesztést jelentene, s ez szerinte talán alkalmas lenne arra, hogy megállítsa az elvándorlást. Folyamatosan vannak foglalkoztatási nehézségek szinte minden területen. A forgalmistáknál, a biztosítóberendezések, a felsővezetékek-karbantartóinál egyaránt, és ennek a hiányát az utazóközönség érzi majd meg, mert például ha leszakad egy vezeték, akkor nem mindegy, hogy húsz percen belül kiér egy brigád, vagy öt óra alatt. Régen az I. és II. világháború közt a vasutas és a csendőr állás is például kiemelt és biztos jövedelmet jelentett az embereknek, és nem is volt egyszerű bekerülni. Természetesen nem volt rekordfizetés, de tisztességgel meg lehetett belőle élni. Ma ez már nem így van.
2016.12.30 09:21:19


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!