Szerdáig még káosz lesz Budapesten a taxis demonstráció miatt
Szerdáig biztos lesz taxis demonstráció, hisz addig szól az engedélyük. Persze a helyzetük és követelésük biztos nem oldódik meg addigra. A tüntetés a szakmán belül egyre népszerűbb, mert mintegy hatvan taxissal több demonstrál és küzd az Uber megszüntetése ellen, mint reggel. Nincs nagy torlódás a környéken, a forgalmat pedig már nem rendőrök irányítják  a Bajcsy-Zsilinszky út és az Andrássy út kereszteződésében, hisz aki tud, az kerüli ezt a részt Budapesten, ennek ellenére nagy a rendőri készültség a környéken.

A helyszínen lévő több demonstráló taxis is azt mondta: felháborodtak, hogy három nagy szakmai szervezet nem állt melléjük a keddi sajtótájékoztatón kiadott állásfoglalásában. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és az Országos Taxis Szövetség sajtótájékoztatóján többször elhangzott, hogy a cél közös, a szakmai szervezetek a tárgyalásos megegyezés hívei, megértik az utcán demonstráló taxisokat, de szeretnék, ha nem rombolnák a szakma imidzsét, mivel már kezdett újraépülni a taxisokba vetett bizalom. Az, hogy a BKIK nem állt a taxisok mellé, érhető, hisz nagy Fidesz-szimpatizáns az elnök. Olyannyira, hogy V. Zoltán százéves édesanyját személyesen maga a miniszterelnök köszöntötte fel. Mint ismeretes, a taxisok hétfő reggel óta akadályozzák a forgalmat az Uber ellen tiltakozva. Tüntetésüket előre nem jelentették be. A Budapesti Rendőr-főkapitányság kedd délelőtt azt közölte az MTI-vel, hogy a rendőrség tudomásul vette a taxisok demonstrációról szóló hétfő esti bejelentését. A rendőrség válaszában megerősítette: a tüntetést szerda éjfélig jelentették be. Holnap a taxisok kérése, követelése a kormányülésen is téma lesz, legalábbis Lázár János miniszter ezt mondta. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és az Országos Taxis Szövetség (OTSZ) január közepén újabb levéllel fordult a miniszterelnökhöz, amelyben azt kérték, hogy a kormányfő jelöljön ki egy hatóságot, amely jogosítványokkal felvértezve koordinálja a vállalkozások tevékenységét, a szabályok áthágása esetén kiszabja a bírságokat, valamint eljárásokat indít. A levélben jelezték, hogy mintegy 500 gépkocsivezető nem rendelkezik a hatályos jogszabályoknak megfelelő eszközökkel és engedélyekkel, ezáltal költségvetési csalást követnek el. A szervezetek véleménye szerint, amíg nem tartja be a szabályokat az Uber, egyszerűen be kell tiltani internetes elérhetőségét. Metál Zoltán, az OTSZ elnöke hangsúlyozta: azért, mert olcsóbb, még nem legális az Uber, tavaly a Nemzeti Közlekedési Hatóság is kimondta, hogy a fuvarmegosztó szolgáltató által folytatott tevékenység törvénytelen. Az Uber által kért modern szabályozás tavaly már megszületett, „csak el kellene olvasni és be kellene tartani” – fogalmazott az elnök. Elmondása szerint az Uber ráadásul nem is minden helyzetben olcsóbb, a vállalkozás üzletszabályzatának aprós betűs része lehetővé teszi, hogy a fuvardíjat duplájára, triplájára, vagy akár nyolcszorosára emelje, amennyiben nincs elérhető autó a környéken. Hozzátette: az Uber azt hirdeti, hogy megfelel a magyar jogszabályoknak, munkahelyet teremt, miközben nincsenek bejelentett munkavállalók, a gépkocsivezetőknek nincsen a tevékenységhez kötődő adószáma. Ezek eredményeként egyes becslések szerint az Uber évi 3 milliárd forint kárt okozhat a költségvetésnek. Dudás Zoltán, a BKIK közlekedési osztályának elnöke az Ubert veszélyes jelenségnek nevezte, a vállalkozás olcsóbb szolgáltatást, modern technikát, innovatív megoldást kínál, de valójában adómentes jövedelemszerzésről mutat példát. A taxisoknak rengeteg háromszintű – pénzügyi, tárgyi és személyi –- szabályozásnak kell megfelelniük, ami komoly anyagi és humánerő-áldozatot követel meg, mielőtt eljutnak az első fuvarig. Azzal, hogy egyes szereplők nem felelnek meg a biztonságos szolgáltatói szegmens megteremtéséhez szükséges előírásoknak, elvész a tisztességes piaci verseny lehetősége – tette hozzá. Úgy vélte: az Uber célja, hogy tönkretegye a magyar vállalkozásokat, majd később egy lényegesen drágább szolgáltatással, versenytárs nélkül jelenjen meg a piacon. Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára szerint a végrehajtás egyik hátráltató eleme, hogy az ellenőrzésre jogosult hatóságoknál komoly létszámhiány van, így azt mihamarabb orvosolni kell. A sajtótájékoztatón többször elhangzott, hogy a cél közös, a szakmai szervezetek a tárgyalásos megegyezés hívei, megértik az utcán demonstráló taxisokat, de szeretnék, ha nem rombolnák a szakma imidzsét a város polgárai körében, mivel a tavaly nyári rendelet hatására éppen kezdett újraépülni a taxisokba vetett bizalom.
2016.01.20 09:57:43


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!