A munkáltatóknak egyelőre nem tetszik a minimálbér 7,5 százalékos emelése
Közeledik az egyezség a minimálbér kérdésében. A kormány 7,5 százalékkal emelné a minimálbért és 6,5 százalékkal a garantált bérminimumot, ami nagyjából 340, illetve 370 ezer forintos bruttó összeget jelentene. A szakszervezetek elfogadható kiindulópontnak tartják az ajánlatot, a munkáltatók egyelőre még ellenállnak.
A héten ülésezett a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fóruma a VKF, amely után a felek arról nyilatkoztak, hogy már közeledtek egymáshoz az álláspontok. Ugyanakkor a kormány magasabb minimálbér-emelést javasolt, mint amit a munkáltatók elfogadhatónak tartanak. A kormány a minimálbérnél 7,5, a garantált bérminimumnál 6,5 százalékos emeléssel kalkulált . Ez alapján előbbinél mintegy 340 ezer, utóbbinál 370 ezer forintos bruttó összeggel lehet számolni.

Székely Tamás, a Magyar Szakszervezeti Szövetség alelnöke szerint az egyezség hamar megszülethet, a kormányzati ajánlat tartható, és a korábban megfogalmazott szakszervezeti szempontok egy részének is megfelel.

Aki 2027-ben két számjegyű minimálbér-emelésre számít, nincs tisztában a magyar gazdaság jelenlegi körülményeivel− közölte Székely Tamás.

A bruttó béremelés és a nettó keresetek növekedése között jelentős különbség lehet. Ennek oka a jövő évre tervezett adójóváírás lehet, vagyis a minimálbér 7,5 százalékos növelése a legalacsonyabb keresetűeknél két számjegyű nettó emelkedést is eredményezhet.

A szakszervezeti vezető Székely Tamás szerint a korábbi, három évre szóló bérmegállapodás súlyos problémákat okozott, a szemfényvesztés kategóriába tartozott, és a vállalások nem úgy teljesültek, ahogyan azt a felek remélték. A Vegyipari Dolgozók Szakszervezete a VDSZ akkor nem is támogatta a többéves megállapodást. A szakszervezeti vezető most azt tartaná helyesnek, ha csak egy évre állapodnának meg, mert a gazdasági környezet, az energiaárak és a forint árfolyamának változásai miatt hosszabb távon túlságosan bizonytalan a tervezés.

A tárgyalásokon a munkáltatók egyelőre ellenállnak, a kormány által megjelölt 7.5 százalékos béremelést sokallják. A munkáltatók most elővették a papír zsebkendőjüket, és sírnak.

( V.Zs.)
2026.11.13 15:47:10


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!