Az ikonikus édességeket már nem nevezhetjük csokoládénak emiatt.
A Toffee Crisp és a Blue Riband már nem felelnek meg a brit törvények követelményeinek ahhoz, hogy „csokoládé” szeletnek minősüljenek – és szorosan a Penguin és a Club szeletek nyomában jelentek meg, amelyek ugyanezt tették.
Két klasszikus Nestlé szeletet sújtott a megélhetési válság – és ennek eredményeként már nem nevezhetők „csokoládénak”.
Az ikonikus Toffee Crisp és Blue Riband kekszek kevesebb kakaót tartalmaznak, mint amennyit az Egyesült Királyság törvényei előírnak ahhoz, hogy csokoládétáblának minősülhessenek . Nagy-Britanniában egy hivatalos csokoládétáblának legalább 20% kakaó szárazanyagot és 20% tej szárazanyagot kell tartalmaznia.

Ez a két édesség már nem felel meg ezeknek a követelményeknek, mivel a Nestlé megpróbálja leküzdeni a kakaó egekbe szökő árát , és a csomagolásukon, a reklámokban vagy a kiskereskedők által már nem nevezhetők „csokoládénak”. A kakaót növényi zsírokkal helyettesítik.

Az édességeket mostantól „csokoládé ízűként” kell megnevezni. Ezek nem az első szeletek, amelyek nevét és leírását megváltoztatták, miután a KitKat White-nak meg kellett változtatni a csomagolását, a receptjükben található kakaótartalom csökkentése miatt.

A Nestlé szóvivője elmondta: „Nemrég frissítettük a Toffee Crisp és a Blue Riband termékcsaládunk receptjeit. Ezeket a változtatásokat gondosan kidolgoztuk és érzékszervi tesztelésnek vetettük alá, mindenkor az íz és a minőség volt a legfontosabb prioritásunk.”

„Mint mindig, az összetevőinket naprakészen tartjuk, és egyértelműen feltüntetjük a csomagoláson, így az édességrajongók továbbra is bizalommal élvezhetik termékeinket.”

„Mint minden gyártó, az elmúlt években mi is jelentős kakaóár-emelkedést tapasztaltunk, ami sokkal drágábbá tette termékeink előállítását. Továbbra is hatékonyabbak vagyunk, és ahol lehetséges, elnyeljük a növekvő költségeket.”

„Annak érdekében, hogy továbbra is kiváló értéket és élvezetet kínálhassunk vásárlóinknak, időnként szükség van egyes termékeink receptjeinek módosítására.

A kakaó ára 2024-ben 200 százalékkal emelkedett, ami az édesipari márkák minőségcsökkentéséhez vezetett.

Gy.E.
Fotó: Images/LightRocket via Getty Images)


2025.12.11 11:27:43


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!