Az Airbus és a Boeing közötti rivalizálás
Az európai repülőgépipari csoport, az Airbus vezérigazgatója, Guillaume Faury szerdán elismerte a Boeinggel szembeni lehetséges vereséget, mondván, hogy az amerikai vállalat valószínűleg az elmúlt hat évben először lesz a legtöbb megrendeléssel rendelkező repülőgépgyártó, amit az amerikai vámokkal kapcsolatos kereskedelmi vitákkal kapcsolatos megállapodások is elősegítenek – írja az Agerpres által idézett rte.ie weboldal.
Az Airbus megelőzi amerikai riválisát a szállítások és a megrendelésállomány tekintetében – mondta Faury a France Inter rádiónak. A hosszú távú 787-es repülőgép iránti erős keresletnek köszönhetően a Boeing szerdán 908 nettó megrendelést jelentett a 2025 januárja és novembere közötti időszakra vonatkozó lemondások után, szemben az Airbus 700-zal.
„Az a tény, hogy a következő öt évben vezető szerepet töltünk be a megrendelések számában, azt jelenti, hogy a megrendeléshátralékunk nagyobb, mint fő versenytársunké. De az igaz, hogy az amerikai elnök is segítette őket, a vámtarifákról szóló tárgyalások részeként egyes országokkal, ahol a repülőgép-megrendelések a kereskedelmi vita rendezésének részévé váltak” – mondta Faury.

Elemzők szerint számos légitársaság, különösen Ázsiában, rendelt Boeing gépeket idén , hogy enyhítse az Egyesült Államokkal fennálló kereskedelmi feszültségeket. Amerikai tisztviselők szerint a 787-es a kereskedelmi vita ellenére is jól fogy. Az Airbus a kisebb repülőgépek, például az A321-es piacvezetője.

Az Airbus szerdán bejelentette, hogy megkapta a kínai hatóságok jóváhagyását 120 korábban megrendelt repülőgép leszállításához. Faury azt is elmondta, hogy megoldottak egy súlyos szoftverproblémát, amely 6000 A320-as családba tartozó repülőgépet érintett.

Az Airbus ebben a hónapban közölte, hogy csökkentette az idei kereskedelmi repülőgépek szállítási célkitűzését körülbelül 790-re, a törzspanel-beszállítókkal kapcsolatos közelmúltbeli minőségi problémákra hivatkozva, amelyek befolyásolták az A320-as család szállításainak áramlását. Korábban a vállalat 820 kereskedelmi repülőgép szállítási célját tűzte ki maga elé 2025-re. Az A320 a világ legkelendőbb repülőgépe.

A romló szállítási cél ellenére Guillaume Faury vezérigazgató megerősítette az Airbus idei pénzügyi célkitűzéseit, a kamat- és adózás előtti eredmény (EBIT) várhatóan körülbelül hétmilliárd euró lesz.

Az Airbus 2024-ben 766 kereskedelmi repülőgépet szállított 86 ügyfélnek világszerte, ezzel hatodik éve őrzi vezető pozícióját a repülőgép-gyártási iparágban, miközben riválisa, a Boeing lassan kilábal az elhúzódó belföldi válságból.

A.Sz.
Fotó: Song Rui / Xinhua News / Profimedia


2025.12.10 22:26:36


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!