A Milka csokoládét választották a legpofátlanabb reklámhazugságnak
Úgy tűnik, nem csak Magyarországi specialitás a vásárlók immár arcátlanul durva és szégyentelen átverése. Nyugat Európában is elterjedt a "drágábban adok kevesebbet" mentalitás, amit Magyarországon kénytelenek vagyunk elviselni, mert semmi nem történik ez ellen az erkölcstelen kereskedői viselkedés ellen. És mintha még a fogyasztóvédelem sem értené miről van szó. Nyugaton ezzel szemben - olykor -, felfigyelnek az efféle magatartásra és még díjazzák is azt...
A Milka „Alpine Milk” csokoládéját választották az „év legdurvább reklámhazugságának” a Foodwatch fogyasztóvédelmi szervezet által végzett online szavazáson. A résztvevők 34 százaléka szavazott arra, hogy az „Arany Szélvédő” (Golden Windbeutel) díjat a Mondelez gyártónak ítéljék oda.

A „Milka Alpine Milk” szelet árát 1,49 euróról 1,99 euróra emelte, majd röviddel ezután 100 grammról 90 grammra csökkentette a tartalmát. Az eredmény 48 százalékos áremelkedés volt, ahogy a Foodwatch hangsúlyozta. A Milka szelet a „zsugorodási infláció” egyik fő példája.

Amikor a becsmérlő díjra jelölték, Mondelez kijelentette, hogy a kakaó ára és költségei az egész ellátási láncban meredeken emelkedtek. Összességében az üzleti környezet összetettebb és instabilabb, mint valaha. A versenyképesség megőrzése érdekében a vállalatnak jól megfontolt intézkedéseket kellett tennie.

A Német Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a kakaó ára több mint 26 százalékkal emelkedett 2024 júniusa és 2025 júniusa között. A Mondelez azonban akár 64 százalékkal is megemelte az árakat ebben az időszakban – hangsúlyozta a Foodwatch.


2025.07.15 13:33:47


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!