Vadászok és farmerek az értékesítésben
Az eltérő személyiségek más technikákat alkalmaznak, mivel különbözik a habitusuk, ugyanakkor az adott termék és a célpiac is befolyásolja, hogy mely módszer működőképes, és melyik elvetendő. A
7 digits b2b marketing szolgáltatása a segítségünkre lehet, így bizonytalanság helyett profikra bízzuk vállalkozásunk terelgetését.
A vadász típusba tartozók imádják a nagy vadakat, a lead generálás számukra gyerekjáték, a network a mindennapjaik része. Őket gyakran “A” típusú személyiségeknek is hívják. A baj csupán az, hogy a hosszabb utánajárás, vagy a nehézkes ügyfél számukra egyet jelent a meneküléssel.
A farmer értékesítők ellenben jóval kitartóbbak, viszont csendesek is, hosszabb ciklusok sem szegik kedvüket, ügyesebbek az upsell tekintetében is. A szereplés, a lead szerzés, a networking viszont a haláluk. A jó hír, hogy az értékesítők többsége nem tisztán egyik vagy másik típus jegyeit hordozza. Arra kell törekedni, hogy amelyik módszerekben ügyesek, azt érdemes erősíteni, persze az sem elhanyagolandó, hogy mit kíván a piac és a termék.
Javasolt technikák a személyiség alapján
Mindenképp kiemelendő, hogy a személyiséggel szöges ellentétben álló technikák alkalmazása nem túl célravezető. Amellett, hogy nem komfortos számukra, a teljesítményükben is meg fog látszódni. A b2b marketing hozzáigazítása szükséges az adott típus technikáihoz, ehhez viszont mélyebben meg kell értenünk a főbb különbségeket.
A vadászok egyértelműen kockázatvállalók, optimisták, és kreatív jegyekkel megáldottak. Nagyszerűek a brainstormingban. A monoton, egyhangú munka azonban sírba viszi őket. A fő motiváció esetükben az előléptetés, a jutalmak, és a merész célkitűzések.
A farmerek óvatosabbak, reálisan szemlélik a lehetőségeiket, kerülik a kockázatot. Remek problémamegoldók, és kiváló analitikusok. A változások elfogadása, és beépítése nagyobb erőfeszítést igényel részükről, ahogyan a másokkal való jópofizás is. A kiszámítható karrier, és a munka-magánélet egyensúlya erőteljes motivációs tényező számukra. Az építő kritikát szintén jó néven veszik.
Marketing stratégia a habitus függvényében
A farmer személyiség alapú értékesítésben leginkább a hagyományos PPC-tartalom-email hármas módszerrel érhető el nagyobb siker. A legfontosabb, hogy a hosszabb sales ciklus esetén is minél messzebb eljussanak az érdeklődők. Mindezt persze automatizáltan, online környezetben.
Míg a farmereknek javarészt előmelegített leadekre van szükségük, addig a vadászok a személyes kapcsolataikra építenek, ebből kifolyólag maguk igyekeznek megszerezni a “termést.”
Az adott termék, és piac alapján, valamint a habitusnak megfelelő technikákat érdemes alkalmazni a salesben.