A környezetvédelmi hatóság nem tudni mit nézett Mészárosék több mint 300 milliárdos bizniszénél
Elbukott egy időre a 337 milliárdba kerülő Déli körvasút építése. A környezetvédelmi engedély nem vette figyelembe sem a talajvizet, sem a madárvédelmet, valamint a beruházás alternatíváit sem. Így nem tudni a hatóságok mit és kinek az érdekeit nézte, mert a környezetét úgy tűnik nem. Bízunk benne a következő vizsgálat sem a mutyiról fog szólni.
„Megsemmisítette a Fővárosi Bíróság a Déli körvasút nevű, egymilliárd euróba kerülő projekt környezetvédelmi engedélyét és új eljárásra kötelezte a hatóságot és az alpereseket (BKF, NIF)” – írta Facebook oldalán a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE). Az ítélet azt jelenti, hogy a Mészáros Lőrinc érdekkörébe tartozó cégek által bővítendő Ferencváros-Kelenföld vasútvonal engedélye nem volt rendben. Az egyesület posztja szerint „ez az a projekt, amely teherforgalmi korridort akar csinálni Budapest belsejéből, és minden létező uniós forrást elnyelne más projektek elől az elkövetkezendő évtizedben”. A most visszavont környezetvédelmi engedély nem foglalkozott se a talajvízzel, se a zajterheléssel, se a madárvédelemmel, de még a beruházás alternatíváival sem. Így nem is nagyon érthető, hogy akkor mit vizsgált a környezetért felelős hatóság ? Bólogatott ? VAgy vigyázva álltak, mert csörgött a narancsos telefon ? Mint ismeretes a Déli körvasútra építési munkálataira a Mészáros-cég V-Híd Zrt. adta a legolcsóbb ajánlatot, 337 milliárd forintosat. Az ajánlatban alvállalkozóként jelölték meg Mészáros testvérének, Mészáros Jánosnak a cégét, a Híd-Tám Kft.-t, és a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelőt is. Alvállalkozóként vesz részt a munkában az A-Híd Zrt. és egy MÁV-leányvállalat is. A két érintett társaság közölte, hogy újra meg akarják szerezni a környezetvédelmi engedélyt, ugyanis a két cég a bíróság döntésének eleget téve minden tekintetben közreműködnek az újrainduló eljárásban. Azt írták, hogy biztosak abban, hogy „a megismételt eljárásban sikerül bizonyítani, hogy a fejlesztés haszna környezet- és klímavédelmi szempontból összességében lényegesen nagyobb, mint amennyi a negatív hatása, hisz a vasúti közlekedésből származó környezeti terhelés mérséklésére és kompenzálására megfelelő intézkedések történnek, akár az építkezés idejét, akár a beruházás végleges elkészültét követő időszakot tekintjük”. Bízunk benne az új környezetvédelmi eljárás tényleg a környezetről fog szólni nem a pénzről és nem a mutyiról. (cst)
2022.02.19 01:42:58


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!