Azonnal oldódó, cardamomos, csokis kávé is készül Magyarországon
20 országban terjesztik az egymilliárd forintnál is nagyobb forgalmú cég kávékülönlegességeit
2016 óta végez logisztikai, szállítási és disztribúciós tevékenységet Magyarországon a hollandiai székhelyű TB Brown, amely az idei évtől már hazai üzleti partnereknek is értékesít saját márkás kávékülönlegességeket. Az instant kávét egyedi igények szerint készítik el a megrendelőknek, az ízvilág a kardamomostól a csokoládéson át a fahéjasig szinte bármilyen lehet, a vállalat által alkalmazott speciális eljárás pedig garantálja a tökéletes minőséget. A TB Brown nemcsak élelmiszerláncok, hanem a brandépítést célzó bármilyen cég számára rendelkezésre áll. A Benelux-államok, Nyugat-Európa és Skandinávia mellett a Közel-Keleten Kuvaitba és Szaúd-Arábiába, összesen több mint 20 országba szállítanak a megrendelők által kívánt formában instant kávét. A vállalat 2016 óta van jelen Magyarországon, ahol eddig logisztikai, szállítási és disztribúciós tevékenységet végeztek.  A több mint évi egymilliárd forintos forgalmat magáénak tudó cég vezetői 2021-ben döntöttek úgy, hogy értékesítési vonalon is belépnek a piacra hazánkban és a környező országokban. Ennek eredményeként a Budapest és Érd határán található csomagolóüzemből a jövőben már magyar üzleti partnereknek is szállítanak majd prémium minőségű termékeikből. A cold brew kávé és a liofilizálás A TB Brown egyik legújabb terméke a speciális eljárással készülő, azonnal oldódó Cold Brew Caffe. Gábor Miklós, a cég kelet-európai régiójának igazgatója hangsúlyozta, ez nem ugyanaz a jegeskávé, ami eszpresszóból készíthető: a termék ez esetben egy esszencia, a koncentrátumot pedig a felhasználónak csak fel kell hígítania vízzel és jéggel. A másik különleges technológia a liofilizálás. A kávét ilyenkor ipari méretekben készre főzik, majd -45 Celsius-fokra lefagyasztják. Ezután elkezdik lassan melegíteni, a keletkező párát vákuummal elvonják, és így kapják az instant kávét. Ez egy nagyon időigényes, 24-36 órás folyamat, és komoly szaktudást is igényel. A cég további újdonsága a Fusion Coffee, ami 95 százalék instant kávét és 5 százalék mikroőrleményt tartalmaz, ezáltal egy még teltebb aromát kapunk, ami hasonlít a frissen főzött kávéhoz. Minőségét jól mutatja, hogy a vak teszteken meglepően jó eredményt értek el vele. /Gábor Miklós elmondása szerint csak természetes aromákat használnak. Az instant kávé nagyon porózus, mikropermettel keverik bele az aromákat, az illatanyagok pedig tulajdonképpen beépülnek a kávéba, ezáltal nagyon intenzíven lehet érezni azokat. Vannak különleges megrendelések Gábor Miklós arról is beszélt, hogy a cég partnereinek 95 százaléka törzsvásárló, nagyon alacsony a fluktuáció. Mivel a termékek minőségével Európa-szerte meg vannak elégedve a vevők, hosszas gondolkodás után arra az elhatározásra jutottak, hogy Magyarországon és a közép-kelet-európai piacon is elkezdenek értékesíteni.  „Középvállalatunk mérete lehetővé teszi, hogy egyéni igények alapján tudjuk a termékpalettát bővíteni. Ha van egyedi ötlet, azáltal mi is tanulunk. Többször előfordult, hogy olyan megrendelés érkezett, ami még nekünk sem jutott volna eszünkbe. Például kuvaiti partnerünk esetében, akinek a kardamomos, saját márkás terméke nagy sikert aratott a közel-keleti országban. Számtalan ízváltozat létezik, de természetesen natúr kávéink is vannak” – magyarázta a TB Brown kelet-európai régiójának igazgatója. Magyarországon sem csak élelmiszerláncokkal szeretnének együtt dolgozni. Olyan partnereket is keresnek, akik brandépítés céljából gondolkoznak saját márkás kávékülönlegességen. Utóbbi esetben főként a koffeinmentes, esőerdő-kímélő és a Fair Trade gazdálkodással rendelkező termékek vannak a fókuszban, hiszen egyre több a régióban a tudatos vásárló.
2021.09.13 16:20:17


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!