Czeglédi Andrea
Tordai Csilla
Gáspár Mihály
Varga Zsolt
Kertész B.Ferenc
Nagy Zoltán
Becsky István
Porkoláb Zsolt
Design, programozás, technikai üzemeltetés
LS Computer
Szerzői Jogok
• Az estiujsag,hu webszájton ("lap") található tartalom a szerkesztőség ("kiadó") szellemi tulajdona.
• Az Esti Újság szerkesztősége fenntart minden, a lap bármely részének bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogot. A laphoz tartozó oldalak tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik.
• A kiadó előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a lap egészének vagy részeinek (szöveg, grafika, fotó, audio- vagy videoanyag, adatszerkezet, struktúra, eljárás, program stb.) feldolgozása és értékesítése. A lap tartalmának egyes részeit - kizárólag saját felhasználás céljából - merevlemezére mentheti vagy kinyomtathatja, de ebben az esetben sem jogosult a lap így többszörözött részének további felhasználására, terjesztésére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, kereskedelmi forgalomba hozatalára.
• Az Esti Újság teljes egészében, a reklámokkal, hirdetésekkel együtt szerzői jogvédelem alatt állnak, azokból bármely részt kivágni, a megcsonkított részt pedig nyilvánossághoz bármely módon újraközvetíteni tilos. Tilos továbbá a kiadó előzetes írásbeli engedélye nélkül a lap tartalmát tükrözni, azaz technikai művelet segítségével nyilvánossághoz újraközvetíteni, még változatlan formában is.
• A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. Az Esti Újság szerkesztősége követelheti a jogsértés abbahagyását és kárának megtérítését.
• A laptól értesüléseket átvenni csak a lapra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő a) nem módosítja az eredeti információt, b) a lapra utaló egyértelmű hivatkozást minden közlésnél feltünteti.
• A hírügynökségek honlapunkon felhasznált hírei és fotói szerzői jogvédelem alatt állnak, a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni.
• Az Esti Újság pontos és hiteles információk közlésére törekszik, de a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal.
Az MTI hírügynökségek a honlapon felhasznált hírei és fotói szerzői jogvédelem alatt állnak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni, vagy tovább adni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások adatrögzítése
Felhasználói oldalról
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó összes szolgáltatás az ingyenes
regisztrációhoz adatokat kér be és tárol a rendszeren. Ezen adatok a szolgáltatások
igénybevételéhez szükségesek, melyekből statisztikai kimutatásokat készítünk a
szolgáltatásainkat igénybevevő felhasználókról.
Az adatok tárolásánál mindig a lehető legnagyobb biztonságot alkalmazzuk,hogy
ezek harmadik személy, illetve illetéktelenek kezébe ne kerülhessenek.
Az üzemeltető statisztikai összegzést készít a rögzített adatokból, ezen kimutatások
végeredménye csak statisztikai formában készülhet el, mely nem alkalmas egyedi
azonosítókhoz való kapcsolására.
Ezen statisztikai adatok a szolgáltatások fejlesztésekhez illetve a hirdetési felületek
értékesítéséhez szükségesek.
Látogatói oldalról
Az Esti Újság és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások a látogatókról rögzítik (IP cím,
böngésző típusa, stb.) az adatokat, melyekről az üzemletető statisztikai
kimutatásokat készít csak statisztikai formátumban.
Üzemeltető az adatok tárolásánál a lehető legnagyobb biztonságot alkalmazza, hogy
az adatok illetéktelenek kezébe ne kerülhessenek.
Az üzemeltető statisztikai összegzést készít a rögzített adatokból, ezen kimutatások
végeredménye csak statisztikai formában készülhet el, mely nem alkalmas egyedi
azonosítókhoz való kapcsolására.
Ezen statisztikai adatok a szolgáltatások fejlesztésekhez illetve a hirdetési felületek
értékesítéséhez szükségesek.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások adatközlése
Felhasználói és látogatói oldalról egyaránt
Üzemeltető a fentebb említett statisztikai adatokat kivéve adatokat harmadik fél
részére semmilyen formában át nem ad.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások hivatkozásai
Az Esti Újság tartalmaz hivatkozásokat más oldalakra is. Az üzemeltetőnek nem áll
és nem is állhat kontrollja alatt ezen oldalak adatközlése, így ezen oldalak
adatköléséért, valamint ezen oldalak személyiségi jogokban való eljárásáért az
üzemeltető semmilyen felelősséget nem tud vállalni.
Etikai alapelveink
A mindenkori politikának kívánunk tükröt állítani. Az újságírás ugyanis valaha erről
szólt. Valljuk és hisszük az igazság kutatása, keresése, megírása a feladatunk. Nem
vagyunk a politika szócsöve sem. S bértollnokok sem vagyunk. Minden, ami politika,
és bulvár, azt oknyomozóként megírjuk. Minderre garancia kollegáink tudása, akik
közt Egon Erwin Kirsch díjazottjaink is vannak.
A hírszolgáltatás célja
A hírszolgáltatás elsődleges célja az emberek informálása és annak lehetővé tétele,
hogy mindenkor meg tudják ítélni az aktuális témákat - legyen szó politikáról,
számítástechnikáról, tudományról vagy bármi egyébről. A hírszolgáltatásban
dolgozók kötelessége, hogy mindig ezt tartsák szem előtt, és soha ne használják
saját céljaikra a birtokukban lévő hatalmat.
Függetlenség és pártatlanság
A hírszolgáltatásban dolgozóknak el kell kerülniük a tisztázatlan helyzeteket, illetve
azok látszatát. Ugyanígy kerülniük kell bármilyen, érdekütközésből származó
összeférhetetlenségét, vagy ennek látszatát. Nem fogadhatnak el semmilyen
ellenszolgáltatást azért, hogy pozitív véleményt közöljenek vagy elhallgassanak
tényeket, és nem folytathatnak olyan tevékenységet, mely kompromittálja
függetlenségüket (vagy azt a látszatot kelti, hogy kompromittálja). Pártatlannak kell
lenniük, de joguk van véleménynyilvánításra - amennyiben biztosítják, hogy az
olvasó számára is egyértelműen elkülönüljön egymástól a hír és a szerkesztőségi
vélemény.
Pontosság és hitelesség
Az olvasóval szemben mindig tisztességesnek kell lenni, és mindig arra kell
törekedni, hogy a hír pontos legyen; ne legyen egyoldalú; feltárja az
összefüggéseket és minden oldalról tisztességesen világítsa meg a kérdést.
Ugyanez igaz az elemző cikkekre és a kommentárokra is. A lényeges tárgyi
tévedéseket és a kihagyásokból származó hibákat azonnal és feltűnő módon ki kell
javítani, hogy az olvasók is tudomást szerezhessenek a korrekcióról.
Korrektség és a jogok tiszteletben tartása
Mindenkor teljes mértékben tiszteletben kell tartani a hírekben szereplő, vagy a
hírekkel kapcsolatban érintett személyek jogait. A hírszolgáltató mindig tegye fel
magának a kérdést, hogy milyen eljárásra tartana igényt, ha ő vagy az egyik
családtagja lenne az érintett. Egy nyilvános vád esetén mindig biztosítani kell az
érintettnek a válaszadás lehetőségét. Amennyiben valaki megígéri hírforrásának,
hogy nem fedi fel kilétét, úgy ehhez minden körülmények között ragaszkodnia kell -
és ennek megfelelően csak indokolt esetben szabad ilyen ígéretet tenni.
Amennyiben nem indokolt a forrás eltitkolása, úgy az információ forrását meg kell
nevezni.
A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt
Hitelesség és figyelem a két kulcsszó
A koronavírus-járvány miatt mintha 5-6 évvel szaladt volna előre a világ az online szokásokkal kapcsolatban, ezért a vállalatoknak is dinamikusan kellett alkalmazkodniuk a digitális térben zajló változásokhoz. Magdó Emil kommunikációs szakember szerint a krízishelyzetben az egyik legfontosabb, hogy a cégek stratégiát építsenek fel az online kommunikációjukra is. Mint mondta, a két kulcsszó a hitelesség és a figyelem, hiszen a virtuális első benyomás soha nem volt még ennyire fontos a vállalkozói szférában, mint napjainkban.
2020-ban a koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedések azt eredményezték, hogy a legtöbb cég a virtuális térbe költözött, arról viszont a legtöbben elfeledkeztek, hogy az online világban is fontos a vállalkozás küldetését következetesen kommunikálni.
Magdó Emil kommunikációs szakember arról beszélt, hogy krízis idején nem szabad stratégia nélkül továbbmenni, ezt a 2008-as világválság is megmutatta. Az online marketingnek mindig voltak ugyan izgalmas eszközei, de sosem volt még akkora varázsa, mint napjainkban.
A bizalomépítés online kezdődik
Az Instagramra, a TikTokra, a Facebookra és az egyéb közösségi oldalakra való regisztráció taktikai lépésként értelmezhető, a válságból való kilábalásnál viszont veszélyes lehet, ha ezeket nem hangolják össze a cégek stratégiai szinten.
„A hirdetésekből kiváló adatokat, visszajelzéseket lehet kapni, de valójában csak az tud egyről a kettőre lépni, akinek stratégiája is van. 2021-re a virtuális első benyomás lett a legfontosabb, legyen szó akár egy weboldalról, akár egy online meetingről, tárgyalásról. Egyre kevesebbet találkozunk már élőben a partnereinkkel, de a felületeinket ugyanúgy a brandhez, a beszélő karakteréhez, tempójához kell igazítani, mint a személyes értékezleteknél” – magyarázta a szakértő.
A Grafcom Media Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy az online marketinget két kulcsszóval lehetne összefoglalni, ezek a hitelesség és a figyelem.
„A hitelességgel kapcsolatban nem kell kötelezően sablonokra építkezni. Érdemes mindent megjeleníteni az adott felületen, amit fontosnak tartunk átadni a cégről, legyen az egy logó vagy egy szlogen. Az e-mailes kommunikációnál megfontolandó vizuális elemet elhelyezni a levelekben és ténylegesen olyan adatokat megadni, amiken elérhetőek vagyunk. Hiába tesz le rendkívüli értékeket az asztalra egy vállalkozó, lehet hibátlan a szolgáltatása, ha nem rendelkezik hivatalosan elérhető címmel, az csorbít a megítélésén” – értékelt Magdó Emil.
A szakértő a figyelem kulcsszó alatt azt érti, hogy például az e-mail kommunikációnkban buzdíthatunk másokat is a környezet védelmére, arra kérve a partnereket, hogy ne nyomtassák ki a levelünket. Ide kapcsolódik az egészség védelme is, ezért érdemes mindig online meetinget felajánlani az ügyfeleknek a megbeszélésekhez.
Egy háttér is sokat dobhat a cég megítélésén
Magdó Emil szerint az online ügyintézés akkorát fejlődött alig néhány hónap alatt, mintha 5-6 évvel szaladtunk volna előre az időben. Minden generáció jobban bízik már a virtuális felületekben, applikációkban, ami ezt a trendet tovább erősítheti a közeljövőben.
Említést tett arról is, hogy az online meetingek jelentős része videóalkalmazásokban történik. Ennek az egyik legjelentősebb eleme, hogy feltölthetünk képet háttérként, a szoftver pedig leválasztja a karaktert arról. A cegreklamozas.hu új szolgáltatásaként egyedi megrendelésre készít olyan digitális háttereket a cégeknek, amik tökéletesen illeszkednek a portfóliójukhoz.
„Könnyű belefutni abba, hogy valaki letölt egy bizonyos hátteret vagy a cég grafikusától kér a sablonokban már felhasznált képeket, de ezek nincsenek a cég vagy a személy “érdekeihez” igazítva. A beszélő kitakarhatja a lényegi információkat róla, így az esetleges megjelenítés nem mutatja meg, hogy mivel is foglalkozik ponosan az adott vállalkozás. Összecsapottnak tűnhet, nem jól értelmezhető a termék és nem feltétlenül keltenek bizalmat az ügyfelekben.” – mondta a kommunikációs szakember.
Ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy sok esetben egy több milliárdos cég online megjelenése is egy családi vállalkozáséhoz hasonlíthat. Pedig a járvány miatt hatványozottan is fontos lehetséges új partnerek felé kommunikálni, és ennek a kommunikációnak személyre szabottnak kell lennie.