33 milliárd ment el tisztitószerekre
Az elmúlt évben 33 milliárd forint fölött költöttünk tisztító- és takarítószerekre, derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Tarolnak az általános- és vécétisztítók, de szeretjük az eldobható háztartási tisztítókendőket is.
Változatlan maradt a takarítószerek slágerlistája: 13 milliárdos éves forgalommal az általános tisztítók viszik a prímet. Ezzel szemben mind nagyobb gondot fordítunk a legkisebb helyiség tisztítására: 5300 tonnányi tisztítószert húztunk le a vécén. A kategória értékbeli éves forgalma 6 százalékkal bővült, és alulról súrolja a tízmilliárd forintot. A kényelem jegyében továbbra is hódítanak az eldobható háztartási tisztítókendők is, értékbeli és mennyiségi forgalmuk egyaránt több mint harmadával nőtt; erre kétmilliárd forintnál is többet hagytunk ott a hazai kiskereskedelemben. Kisebb, ugyanakkor erőteljesen feltörekvő kategória a száraz bútorápoló kendőké, mely értékben közel 50 százalékkal növelte forgalmát, míg mennyiségben ötödével bővült a kategória. A porcicák elleni küzdelem jegyében 16 százalékkal növelték értékbeli eladásukat a poreltávolító eszközök, erre 99 millió forintot költöttünk a vizsgált időszakban. „Az elmúlt évben tovább nőtt a magyarok takarítási kedve, hiszen mind értékben, mind mennyiségben többet vásároltak tisztítószerekből, ez több mint 51 ezer tonna terméket jelent” – mondta Rhorer Dávid, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. „Mint a vegyi árukat általában, a takarítószerek kétharmadát jellemzően a drogériákból, valamint hiper- és szupermarketekből szerezzük be.” Az előző évek tendenciáihoz hasonlóan továbbra is a gyártói márkák dominálnak vásárláskor. A Nielsen 2017-es vásárlói márkapreferenciákat vizsgáló kutatása szerint a takarítószerek vásárlásakor tízből kilencen ragaszkodnak a gyártói márkákhoz. Ez alól kivételt képeznek az elektronikaieszköz-tisztítók (mely esetében 80 százalékos a sajátmárkás termékek részesedése), valamint a száraz bútortisztító és az eldobható háztartási tisztítókendők, ez utóbbi két kategória esetében ugyanis 60 százalék fölött jár a kereskedői márkák piaci részesedése.  
2018.03.27 18:19:56


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!