Káosz van, nem működik a fogyasztóvédelem átállása
Picit káosz van a fogyasztóvédelemben. Idén januártól ugyanis a vásárlók panaszaikkal a járási hivatalokhoz fordulhatnak, mivel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31-el megszűnt. Az átállással azonban számos probléma van. Nemcsak a  vevők, de a boltosak sem tudják, hova forduljanak.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumba olvadt, a korábbi feladatainak jelentős részét már az új irányító hatóság kezeli. A fogyasztóvédelem területi szervezeteinek feladatait korábban a kormányhivatalok látták el, ezek most döntő részben a járási hivatalokhoz kerültek. A kormányrendelet, amiben kimondták, hogy megszűnik 2016. december 31. után a fogyasztóvédelmi hatóság, azt is rögzíti, hogy a megyeszékhely szerinti járási hivatalok hatásköre bizonyos fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben a megye egész területére kiterjed. A vásárlók számára a legnagyobb változás, hogy panaszaikkal a járási hivatalokhoz kell fordulniuk, ha a fogyasztóvédelmi hatósághoz akarnak eljutni. Azonban vannak még problémák, a 197 járási hivatalból egyeseknek egyáltalán nem elérhető a honlapja, másoknak az e-mail-címe hiányzik, ahol van e-mail-cím, ott pedig rendszerint visszapattannak a levelek. Azaz még nem történt meg teljesen az átállás. Azonban ennél is nagyobb baj, hogy sem a vevők, de még a boltosok sem tudják, hogy most hova, kihez lehet menni a panaszokkal. Azaz mindenkit arra kérnek, hogyha bármi gond van ne most, picit később  intézzék, a nagy káosz és bizonytalanság miatt.
2017.01.09 16:57:29


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!