Czeglédi Andrea
Tordai Csilla
Gáspár Mihály
Varga Zsolt
Kertész B.Ferenc
Nagy Zoltán
Becsky István
Porkoláb Zsolt
Design, programozás, technikai üzemeltetés
LS Computer
Szerzői Jogok
• Az estiujsag,hu webszájton ("lap") található tartalom a szerkesztőség ("kiadó") szellemi tulajdona.
• Az Esti Újság szerkesztősége fenntart minden, a lap bármely részének bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogot. A laphoz tartozó oldalak tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik.
• A kiadó előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a lap egészének vagy részeinek (szöveg, grafika, fotó, audio- vagy videoanyag, adatszerkezet, struktúra, eljárás, program stb.) feldolgozása és értékesítése. A lap tartalmának egyes részeit - kizárólag saját felhasználás céljából - merevlemezére mentheti vagy kinyomtathatja, de ebben az esetben sem jogosult a lap így többszörözött részének további felhasználására, terjesztésére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, kereskedelmi forgalomba hozatalára.
• Az Esti Újság teljes egészében, a reklámokkal, hirdetésekkel együtt szerzői jogvédelem alatt állnak, azokból bármely részt kivágni, a megcsonkított részt pedig nyilvánossághoz bármely módon újraközvetíteni tilos. Tilos továbbá a kiadó előzetes írásbeli engedélye nélkül a lap tartalmát tükrözni, azaz technikai művelet segítségével nyilvánossághoz újraközvetíteni, még változatlan formában is.
• A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. Az Esti Újság szerkesztősége követelheti a jogsértés abbahagyását és kárának megtérítését.
• A laptól értesüléseket átvenni csak a lapra való hivatkozással lehet, azzal a feltétellel, hogy az átvevő a) nem módosítja az eredeti információt, b) a lapra utaló egyértelmű hivatkozást minden közlésnél feltünteti.
• A hírügynökségek honlapunkon felhasznált hírei és fotói szerzői jogvédelem alatt állnak, a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni.
• Az Esti Újság pontos és hiteles információk közlésére törekszik, de a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal.
Az MTI hírügynökségek a honlapon felhasznált hírei és fotói szerzői jogvédelem alatt állnak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni, vagy tovább adni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások adatrögzítése
Felhasználói oldalról
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó összes szolgáltatás az ingyenes
regisztrációhoz adatokat kér be és tárol a rendszeren. Ezen adatok a szolgáltatások
igénybevételéhez szükségesek, melyekből statisztikai kimutatásokat készítünk a
szolgáltatásainkat igénybevevő felhasználókról.
Az adatok tárolásánál mindig a lehető legnagyobb biztonságot alkalmazzuk,hogy
ezek harmadik személy, illetve illetéktelenek kezébe ne kerülhessenek.
Az üzemeltető statisztikai összegzést készít a rögzített adatokból, ezen kimutatások
végeredménye csak statisztikai formában készülhet el, mely nem alkalmas egyedi
azonosítókhoz való kapcsolására.
Ezen statisztikai adatok a szolgáltatások fejlesztésekhez illetve a hirdetési felületek
értékesítéséhez szükségesek.
Látogatói oldalról
Az Esti Újság és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások a látogatókról rögzítik (IP cím,
böngésző típusa, stb.) az adatokat, melyekről az üzemletető statisztikai
kimutatásokat készít csak statisztikai formátumban.
Üzemeltető az adatok tárolásánál a lehető legnagyobb biztonságot alkalmazza, hogy
az adatok illetéktelenek kezébe ne kerülhessenek.
Az üzemeltető statisztikai összegzést készít a rögzített adatokból, ezen kimutatások
végeredménye csak statisztikai formában készülhet el, mely nem alkalmas egyedi
azonosítókhoz való kapcsolására.
Ezen statisztikai adatok a szolgáltatások fejlesztésekhez illetve a hirdetési felületek
értékesítéséhez szükségesek.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások adatközlése
Felhasználói és látogatói oldalról egyaránt
Üzemeltető a fentebb említett statisztikai adatokat kivéve adatokat harmadik fél
részére semmilyen formában át nem ad.
Az Esti Újság és az ehhez kapcsolódó szolgáltatások hivatkozásai
Az Esti Újság tartalmaz hivatkozásokat más oldalakra is. Az üzemeltetőnek nem áll
és nem is állhat kontrollja alatt ezen oldalak adatközlése, így ezen oldalak
adatköléséért, valamint ezen oldalak személyiségi jogokban való eljárásáért az
üzemeltető semmilyen felelősséget nem tud vállalni.
Etikai alapelveink
A mindenkori politikának kívánunk tükröt állítani. Az újságírás ugyanis valaha erről
szólt. Valljuk és hisszük az igazság kutatása, keresése, megírása a feladatunk. Nem
vagyunk a politika szócsöve sem. S bértollnokok sem vagyunk. Minden, ami politika,
és bulvár, azt oknyomozóként megírjuk. Minderre garancia kollegáink tudása, akik
közt Egon Erwin Kirsch díjazottjaink is vannak.
A hírszolgáltatás célja
A hírszolgáltatás elsődleges célja az emberek informálása és annak lehetővé tétele,
hogy mindenkor meg tudják ítélni az aktuális témákat - legyen szó politikáról,
számítástechnikáról, tudományról vagy bármi egyébről. A hírszolgáltatásban
dolgozók kötelessége, hogy mindig ezt tartsák szem előtt, és soha ne használják
saját céljaikra a birtokukban lévő hatalmat.
Függetlenség és pártatlanság
A hírszolgáltatásban dolgozóknak el kell kerülniük a tisztázatlan helyzeteket, illetve
azok látszatát. Ugyanígy kerülniük kell bármilyen, érdekütközésből származó
összeférhetetlenségét, vagy ennek látszatát. Nem fogadhatnak el semmilyen
ellenszolgáltatást azért, hogy pozitív véleményt közöljenek vagy elhallgassanak
tényeket, és nem folytathatnak olyan tevékenységet, mely kompromittálja
függetlenségüket (vagy azt a látszatot kelti, hogy kompromittálja). Pártatlannak kell
lenniük, de joguk van véleménynyilvánításra - amennyiben biztosítják, hogy az
olvasó számára is egyértelműen elkülönüljön egymástól a hír és a szerkesztőségi
vélemény.
Pontosság és hitelesség
Az olvasóval szemben mindig tisztességesnek kell lenni, és mindig arra kell
törekedni, hogy a hír pontos legyen; ne legyen egyoldalú; feltárja az
összefüggéseket és minden oldalról tisztességesen világítsa meg a kérdést.
Ugyanez igaz az elemző cikkekre és a kommentárokra is. A lényeges tárgyi
tévedéseket és a kihagyásokból származó hibákat azonnal és feltűnő módon ki kell
javítani, hogy az olvasók is tudomást szerezhessenek a korrekcióról.
Korrektség és a jogok tiszteletben tartása
Mindenkor teljes mértékben tiszteletben kell tartani a hírekben szereplő, vagy a
hírekkel kapcsolatban érintett személyek jogait. A hírszolgáltató mindig tegye fel
magának a kérdést, hogy milyen eljárásra tartana igényt, ha ő vagy az egyik
családtagja lenne az érintett. Egy nyilvános vád esetén mindig biztosítani kell az
érintettnek a válaszadás lehetőségét. Amennyiben valaki megígéri hírforrásának,
hogy nem fedi fel kilétét, úgy ehhez minden körülmények között ragaszkodnia kell -
és ennek megfelelően csak indokolt esetben szabad ilyen ígéretet tenni.
Amennyiben nem indokolt a forrás eltitkolása, úgy az információ forrását meg kell
nevezni.
Válságban van a luxusipar? Ezek a világ legmenőbb divatmárkái
Chanel, Gucci, Prada – melyik márka a különösen népszerű jelenleg? A neves Lyst index rendszeresen betekintést nyújt a világ legkeresettebb divatmárkáiba, és feltárta a legújabb top márkákat. Ez is tartogat néhány meglepetést.
2024 a divatváltás éve volt , és a Lyst Index megmutatja, hogyan reagálnak az online vásárlók. A legmenőbb márkák és termékek negyedéves rangsora világszerte több mint 200 millió vásárló viselkedésén, keresésén, értékesítésén és közösségi média trendjein alapul. Vezető divatelemzési platformként a Lyst értékes betekintést nyújt, és egyértelmű trendeket tár fel: a luxuscímkék nehézségekkel küzdenek, miközben a megfizethetőbb címkék egyre népszerűbbek.
Ezek a legkeresettebb divatmárkák Miu Miu továbbra is az 1. számú
Chanel: globális sztárok és a 80-as évek visszatérése a párizsi Haute Couture show-nA Chanel Haute Couture show idén is a párizsi Haute Couture Hét fénypontja volt. A 2025-ös tavaszi/nyári kollekcióval a Maison a savoir-faire lenyűgöző 110 éves fennállását ünnepelte.
Ezek voltak a haute couture megjelenései az első naponJavában zajlik az Haute Couture Week: Jacquemus, Schiaparelli és Dior megadta a rajtjelet. A gazdagság, az extravagáns és a szupermodellek igazi látványossá tették az első párizsi napot.
Taylor Swift luxus pillantást vet a Chiefs játékraBár nem ritka, hogy a sztárok rendkí-vül drága dizájnerruhákban tűnnek fel, Taylor Swift külseje valami különleges. Az énekesnő barátjának, Travis Kelce-nek támogatta a Kansas City Chiefs's AFC Championship Game-jén, és 10 000 dollárt fizetett.
2024 Miu Miu éve volt: a márka az elmúlt négy negyedévből hármat uralt, és csak rövid időre váltotta fel Loewe a második negyedévben. Abszolút kötelező darab volt a gyapjú pulóver, amely sokoldalú, sokoldalúnak bizonyult. Legyen szó farmerrel, szoknyával vagy mikro rövidnadrággal – ez a darab mindenhez passzolt, és a stílus kedvencévé vált. 2. hely: Saint Laurent A Saint Laurent folytatta felemelkedését és megszerezte a második helyet A márka körül zajló felhajtást tovább táplálta a lenyűgöző 2025-ös tavaszi/nyári show , amelyben Bella Hadid és Liu Wen férfias megjelenéssel tündökölt a kifutón. 3. hely: Prada A Prada egész évben az első háromban maradt, és stabilan tartotta a harmadik helyet a negyedik negyedévben. Míg a Prada megvédi első helyét, a rangsor többi része egyértelmű változásokat mutat: a luxus újradefiniálódik, miközben a megfizethetőbb címkék és trendek egyre fontosabbak.
Az edző hatalmas ugrást hajtott végre, és tíz hellyel az 5. helyre emelkedett Egy célzott stratégia különösen vonzó volt a Z generációhoz: a kereslet 65%-kal nőtt az előző negyedévhez képest. Az értékesítési csúcsidőszakokban nyújtott vonzó kedvezmények könnyebben hozzá-férhetővé tették az ikonikus Coach táskákat – sokuk keresett ünnepi ajándék lett. A Coach Brooklyn táska különösen népszerű volt, a keresések száma 46%-kal nőtt. Ezenkívül a Coach Cherry táska bűbáj nagyot ütött a testreszabható kiegészítőket kereső fiatal vásárlók körében. UGG: Z generáció kedvence a 10. helyen
Az UGG erőteljes visszatérését ünnepli, és megszerezte a 10. helyet a legmenőbb márkák között. Az ikonikus csizmák iránti kereslet példátlan volt ebben a negyedévben, a keresések száma 358%-kal nőtt az elmúlt három hónapban és 12%-kal éves szinten. A 2000-es évek nosztalgiája körüli felhajtás, valamint az influencerektől származó új stílusötletek – például bő farmerrel vagy elegánsabb megjelenéssel kombinálva – hozzájárultak a fellendüléshez. Az UGG Classic Ultra Mini Boots különösen előnyös volt a „Mini UGG Outfit Inspo” TikTok trendből, és a negyedév második legnépszerűbb termékévé vált. Hírességek, mint irányadók A hírességek alakítják a divatvilágot is: a Rosie Huntington-Whiteley-vel közösen megalkotott Wardrobe NYC RHW blézerruha a 6. legnépszerűbb termék – ezt megerősíti Beyoncé megjelenése a Kamala Harris rallyn, ami 110%-kal növelte a kereséseket. . Taylor Swiftnek még nagyobb hatása volt: befolyása 242%-kal növelte a Charlotte Simone ikonikus vintage kabátjaira irányuló kereséseket, így ezek a 8. kötelező termék. A 20 legnépszerűbb dizájner márka egy pillantásra 1. Miu Miu 2. Saint Laurent 3. Prada 4. Oroszlán 5. Edző 6. Bottega Veneta 7. Alaia 8. Moncler 9. A sor 10. Ugg 11. Skims 12. Gucci 13. Jacquemus 14. Versace 15. Balenciaga 16. Valentino 17. Kötözősaláta 18. Ralph Lauren 19. Chloe 20. Totemek Ám, a divatvilág folyamatosan mozog...