A névjegykártya színe
A névjegykártya egyik fontos paramétere a színe. A színeknek is megvan a maguk jelentése, ezért a hozzád vagy vállalkozásodhoz leginkább illő szín erősen függ az üzenettől, amit közvetíteni szeretnél leendő ügyfeleid felé. Az alábbiakban összegyűjtöttünk pár gyakoribb névjegykártya árnyalatot, és leírjuk, milyen benyomást kelthetsz velük.
A szín jelentősége Persze a legkorszerűbb megoldás a CardInMove okos névjegykártya, de ha valamiért még ragaszkodsz a papíralapú névjegyekhez, nagyon nem mindegy, hogy milyen színben pompázik. A névjegy alapvető feladata, hogy tükrözze a személyiségedet, illetve a vállalkozásodról erős benyomást tegyen, és ennek az egyik legalapvetőbb eleme, ami legjobban megragadja az érintett képzeletét, az a szín. A szín megválasztása a névjegy tervezése során nem ráérzésre történik, hanem – mondhatni – tudományos alapon. Két olyan terület is van, ami érintett a témában: a színelmélet és a színpszichológia. Amikor kézbe veszel egy névjegykártyát, a tudatalattid is működésbe lép. Hogy egy adott szín milyen hatást vált ki belőled, azt a színpszichológia próbálja megfejteni. A színelmélet a színek kategóriába sorolásával, összeillőségével foglalkozik, azt fejtegeti, hogy az egyes árnyalatok miként egészítik ki egymást. A Te színed A megfelelő árnyalat kiválasztása komoly mérlegelés eredménye, és akkor még a nüansznyi különbségekről szót sem ejtettünk. Most áttekintünk néhány lehetőséget, hogy segítsünk picit eligazodni a témában. A fekete sokakban félelmet kelt, de megfelelő papíron más színekkel, például arannyal, esetleg ezüsttel kombinálva, igazán elegáns megoldás lehet. Leginkább művészek – fotósok, divattervezők – használják, de vezető beosztásúaknak, illetve tanácsadóknak is szóba jöhet. A fehér névjegyben nincs semmi különös, és ez lehet a nagy erénye. Egy hatásos logóval letisztultságot sugároz, igazi, feltűnést kerülő profi benyomását kelti. Sötétkékkel kombinálva igazi klasszikus elegyet alkot. A citromsárga és árnyalatai az optimisták választása, lendületet, jókedvet sugároz. A narancssárga az előbbi rokona, némi profizmussal, komolysággal fűszerezve, kreatív szakembereknek, start-upoknak, NGO-knak bölcs döntés lehet. A kék az egyik leggyakoribb szín, nem véletlenül, hiszen a megbízhatósággal és őszinteséggel társítják. Pénzügyi, mérnöki feladatok esetén ez fontos üzenet. A sötét- és a világoskék kombinációja pedig vizuálisan is harmonikus, jó megoldás. A piros veszélyes választás, hiszen nem mentes az agresszivitástól, viszont erős, törekvő márkák esetében lehet ebben is gondolkodni. Az üzenet: el az útból, jövök! A korszerű megoldás Ha igazi, mai üzletember benyomását szeretnéd kelteni, akkor érdemes okos névjegykártyára váltanod, aminek ugyanúgy meghatározhatod a dizájnját, viszont az adatokat kedved szerint módosíthatod bármikor, és elegendő egyet elkészíteni belőle, a folyamatos nyomtatás és újranyomtatás helyett.  
2023.08.19 14:50:08


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!