Faljuk a pizzát
Ínyenc lett a fagyasztott pizza Magyarországon. Az elmúlt évben 18 millió darab fogyott belőle nyolcmilliárd forint feletti értékben. A legtöbb fagyasztott pizzát Budapesten és környékén vásárolják a magyarok – derül ki a Nielsen felméréséből.
Az olaszok nemzeti ételének fagyasztott változata kifejezetten népszerű a magyarok körében: a vizsgált időszakban 17 százalékos növekedéssel nyolcmilliárd forint értékben vásároltunk belőle a kiskereskedelemben. Ez 6000 tonna pizzát jelent, ami 12 százalékos mennyiségi növekedés az előző év azonos időszakához képest.   A „pizza-ízdobogó” legtetején a sonkás áll, mennyiséget tekintve a piac negyede az övék. Szorosan nyomában következik a szalámis és az egyéb (hawaii, négysajtos stb.). A sima sajtos után még a Margherita pizza kéredzkedett fel a top 5-be. A fagyasztott pizza felülemelkedik a szezonalitáson: az évszakok változása nem érinti, forgalma folyamatos, és egyre növekszik. Budapesten és környékén realizálódik az értékbeli forgalom 42 százaléka, a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják. Az értékesített pizzák több mint kétharmada diszkontokból és szupermarketekből kerül a kosarakba: 100-ból 68 pizza innen kerül az asztalra. A fagyasztott pizza növekvő népszerűsége jól mutatja, hogy emelkedik a kényelmi termékek iránti kereslet – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Érdekesség, hogy a gyártói és kereskedői márkák értékbeli aránya szinte azonos, 51 százalék a kereskedelmi márkák javára, vagyis a fogyasztók szívesen vásárolnak saját márkás fagyasztott pizzát is, sőt az előző évhez képest beelőzték a gyártói márkákat. Kiszerelések tekintetében a 300-349 grammos fagyasztott pizzáké a piac értékbeli forgalmának több mint fele, a valamivel nagyobb, 350-399 grammos pizza a forgalom egyötödét viszi.  
2018.08.29 21:41:16
További hírek Gardrób témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!