A mesterséges intelligencia a mindennapok része lesz?
Budapesten bővíti mesterséges intelligencia szoftverfejlesztő központját az Emarsys Technologies globális marketingkommunikációs vállalat – jelentette be szerdán Monostori Krisztán, az Emarsys Technologies Kft. technológiai igazgatója.
Az Emarsys Technologies budapesti fejlesztési központja 2010-ben alakult. Azóta folyamatosan bővül, és jelenleg 120 alkalmazottja van. A budapesti központ forgalma tavaly az anyavállalat 41,8 százalékánál nagyobb mértékben, mintegy ötven százalékkal nőtt. Az idén Budapesten 35 alkalmazottat vettek fel, jövőre pedig havonta 4-5 felvételt terveznek. A budapesti fejlesztő központ anyavállalatának 16 országban van képviselete, 600 munkatársat foglalkoztat és 1500 ügyfelet szolgál ki a világ 140 országában. Ügyfelei közé tartozik többek között a Volvo, az eBay, a Nike, a Runtastic, a Canon, a Média Markt, a Decathlon és a WizzAir. Az Emarsys rendszere 7 milliárd személyre szabott üzenetet küld ki havonta. Az amerikai TPG befektetési társaság tavaly 33 millió dollárt, az idén pedig további 22,3 millió dollárt invesztált az Emarsys marketingkommunikációt támogató mesterségesintelligencia-fejlesztési projektjének a finanszírozására. A marketingkommunikációt kezelő mesterséges intelligencia kifejlesztésére a hatalmas adatmennyiség és az ügyfelek számára fontos információk közötti szakadék áthidalásához, a személyre szabott kommunikáció kialakításához, az ügyfél számára fontos üzenetek összeállításához van szükség –mondta el Merklik László, az Emarsys termékfejlesztési igazgatója. A kereskedelemben keletkező hatalmas adatmennyiség miatt már az adatokból leszűrhető információ is túl sok ahhoz, hogy emberi erővel fel lehessen dolgozni és marketingstratégiát lehessen rá építeni. Sőt, már az információk kiszűrésével is túl sok szoftver foglalkozik, ezeket is rendszerbe kell foglalni, és ezt a feladatot már csak mesterséges intelligenciával lehet hatékonyan elvégezni. A mesterséges intelligencia fejlesztése már eljutott arra a szintre, hogy a mindennapok részévé lehessen tenni. A cég által kifejlesztett Artifical Intelligence Marketing (AIM) megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas adatmennyiséget és grafikont kelljen elemezniük. – Amikor 5-10-40 millió vásárlóra kell marketingkampányt tervezni, akkor elveszik a marketing személyes jellege, hiszen ilyen mennyiségű adatot nem tud az emberi agy hatékonyan elemezni és feldolgozni. Ilyen esetben az adatokon alapuló mesterséges intelligencia skálázható alkalmazásával megszűnik a szűk keresztmetszet, és összességében sokkal jobb eredményeket lehet elérni – mondja Otti Levente, az Emarsys adatért és kutatásért felelős csapatának vezetője. (Bánrévi Lili)  
2016.12.01 17:17:09


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!