Kezdődnek a nagy leépítések a BKV-nál
Kezdődnek a kirúgások a BKV-nál. Mindez pedig várható volt, hisz mind a fonódó villamosok elindulása, mind pedig az agglomerációs közösségi közlekedés átadása az államnak a buszosok bőrére ment. Százfős csoportos létszámleépítés várható a BKV-nál, mivel az új buszüzemeltetési modell és a fonódó villamosok csatarendbe állításával harmadával csökkent a buszos üzletág teljesítménye, közölte a társaság. A főpolgármester Tarlós István pár napja még 150 fős leépítésről beszélt, és további pár száz főről a BKK-nál.

A BKV közleményében az áll, hogy a társaság feladatai átstrukturálására kényszerül, ezért a gazdaságos működés biztosításához szükség van a létszámcsökkentésre. Egyes munkakörök az átstrukturálás miatt megszűnnek, a létszámcsökkentés végül várhatóan 96 munkavállalót érint. Az elküldeni tervezett dolgozók jellemzően az autóbusz- és trolibusz-járműkarbantartás területén tevékenykednek. Közölték továbbá, hogy a társaságnál 2016-ban további költségracionalizálások várhatók, azaz újabb leépítések lesznek. Az Esti Újság úgy tudja egy belső forrásból, hogy a leépítéseket az is indokolja, hogy a csatarendbe állított fonódó villamosjáratok jelentős területet lefednek, ahol így feleslegessé vált szinte a buszközlekedés. Legalábbis a BKV-sofőrök így tudják és ezt tapasztalják szinte nap mint nap. Naponta helyezik át a sofőröket az egyik járatról a másikra, és érthető, hogy mindenki aggódik. Főleg a sofőrök. Hisz a BKV-nál rendesen be vannak jelentve, s így is könnyedén megkeresik a havi 200-220000 forintot nettóban. Ráadásul a főváros az agglomerációs közösségi közlekedésből kivonja magát, és ez is azt eredményezi, hogy kevesebb sofőrre és emberre van szüksége. A BKV törekszik arra, hogy „elősegítse a létszámcsökkentés által érintett munkavállalók jövőbeni elhelyezkedését, egy szolgáltatásuk keretében a dolgozóknak lehetőségük nyílik más cégek üres álláshelyeiről tájékozódni, illetve jelentkezni azokra” – írták. Tarlós István főpolgármester pénteken azt közölte, hogy közlekedési társaságnál egy 200 fős létszámleépítésről gondolkodnak, az óbudai garázs és telephely pedig feleslegessé válhat. A közleményben az állt, hogy erről nincs még döntés, de ha lesz, legfeljebb 4-500 milliós megtakarítást eredményezhet. A BKK-nál is jelentős létszámleépítés várható, közölte még. A tervek szerint a vállalat csak forgalomszervező és projektkezelő feladattal foglalkozna, a mostani ezres létszám helyett 150 emberrel. (Fotó: BKV)
2016.01.26 09:55:08


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!