A légitársaságok 67 éves korúra emelnék a pilóták nyugdíjkorhatárát
Egy, a világ minden tájáról érkező légitársaságokat képviselő csoport arra kérte a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezetet, az ENSZ egyik ügynökségét, hogy emeljék fel a kereskedelmi pilóták nyugdíjkorhatárát 65-ről 67 évre, mivel a légi utazás iránti kereslet meghaladja a pilóták kínálatát világszerte - jelentette a Reuters. A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) szeptember 23-án tartandó közgyűlésén elemzi majd ezt a javaslatot, amelyet a főbb amerikai pilótaszakszervezetek bíráltak.
A nemzetközi szabályok tiltják a 65 év feletti pilóták számára a nemzetközi útvonalakon való repülést, és sok ország, köztük az Egyesült Államok is, ugyanezt a szabályt alkalmazza a belföldi útvonalakra. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA), amely mintegy 350 légitársaságot képvisel, szerint a nyugdíjkorhatár két évvel történő emelése „körültekintő, de ésszerű lépés, amely összeegyeztethető a biztonsággal”.

Az IATA az ICAO weboldalán közzétett munkadokumentumában közölte, hogy mostantól minden repülésen legalább két pilótának kell a pilótafülkében tartózkodnia, akik közül az egyiknek legfeljebb 65 évesnek kell lennie, ha a másik pilóta idősebb ennél a küszöbértéknél.

A nagyobb amerikai pilótaszakszervezetek biztonsági aggályokra hivatkozva ellenezték a nyugdíjkorhatár emelését. Dennis Tajer, az Allied Pilots Association (APA) szóvivője, aki egyben az American Airlines pilótája is, arra figyelmeztetett, hogy nem áll rendelkezésre elegendő adat a nyugdíjkorhatár emelésének kockázatainak megfelelő felméréséhez. „Nem akarunk így kockáztatni a biztonsággal” – mondta Tajer.

2023-ban az amerikai pilóta szakszervezetek sikeresen ellenezték az amerikai légitársaságok által támogatott kezdeményezést, amelynek célja a Kongresszus meggyőzése volt a pilóták nyugdíjkorhatárának 65-ről 67 évre emeléséről. A múlt hónapban azonban egy kétpárti amerikai kongresszusi képviselőkből álló csoport arra sürgette a Trump-kormányzatot , hogy támogassa a pilóták nyugdíjkorhatárának emelésére irányuló nemzetközi erőfeszítéseket.

A szenátorcsoportot Marsha Blackburn vezeti, és benne van republikánus kollégája, John Thune, valamint a demokrata Mark Kelly. Ő lett az Egyesült Államok történetének mindössze negyedik űrhajósa, akit 2020-ban megválasztottak az amerikai kongresszusba. Mandátumát a 2022-es félidős választásokon is megtartotta.

„A pilóták nyugdíjkorhatárának emelése vagy eltörlése – a már most is szigorú műszaki és orvosi vizsgálatok mellett – csökkentené a balesetek számát azáltal, hogy áthidalná a tapasztalati szakadékot, és fenntartaná a pilótafülkében az utasok által elvárt legmagasabb szintű szakértelmet” – érvelnek a szenátorok Marco Rubio külügyminiszternek írt, a Reuters által is ismertetett levelükben.
sgy.


2025.08.28 23:14:19


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!