A Porsche-örökös alagutat szeretne építeni a hegyeken keresztül, hogy gyorsabban hazajusson
A 81 éves Wolfgang Porsche, a Porsche cég igazgatótanácsának elnöke tiltakozást váltott ki az ausztriai Salzburgban a Kapuzinerberg-hegyen átvezető 500 méteres alagút építésének terve miatt. A 10 millió euróba kerülő projekt célja a lakhelyéhez való hozzáférés megkönnyítése – írja az El Pais .
A vitatott projekt Salzburgban Az alagút mögött meghúzódó okok Politikai és gazdasági vonatkozások Hatás a közösségre A vitatott projekt Salzburgban A vitatott projektet a város korábbi polgármestere jóváhagyta, de a helyi közösség és a környezetvédelmi aktivisták erős ellenállást váltott ki. A múlt héten háromnapos tiltakozó fesztivált tartottak, amelyre Ausztriából és Németországból is érkeztek résztvevők. Az alagút mögött meghúzódó okok Amellett, hogy javítja az ingatlanokhoz való hozzáférést, a Porsche egy 12 autó befogadására alkalmas garázs építését tervezi a hegyen belül. A milliárdos lenyűgöző járműgyűjtemény tulajdonosa, beleértve a Porsche által valaha gyártott összes modell egyikét. 2020-ban Wolfgang Porsche 8,4 millió euróért megvásárolta a Paschinger Schlösslt, más néven Stefan Zweig villát. Az egykor a híres író tulajdonában lévő ingatlant az új tulajdonos teljesen felújította. Bár Salzburg belvárosa 1996 óta az UNESCO világörökségi helyszíne, az alagút építése jogilag nem sérti ezt a védelmet, hiszen a munkálatok nagy része a Porsche birtokán történne. A városháza 40 000 eurós egyszeri fizetés ellenében megadta a bejutási jogot – erről döntött Harald Preuner volt polgármester. Tobi Rosswog német klímaaktivista, a tiltakozó fesztivál szervezője a Der Standardnak nyilatkozva a következőket mondta: „A város tiltakozó színtérré változott e groteszk projekt ellen. A tiltakozók transzparenseket helyeztek ki olyan üzenetekkel, mint például: „Várost mindenkinek, alagút helyett egyet”. Politikai és gazdasági vonatkozások A 2024. márciusi választások után az új szociáldemokrata polgármester, Bernhard Auinger független értékelést kért a Porsche fizetéséről. Arra a következtetésre jutott, hogy a kifizetett összeg valójában magasabb volt a szükségesnél. A projekt kritikusai rámutatnak az eltérésre a Porsche-ra fordított gyors figyelem és az állami alagútprojektek előrehaladásának hiánya között. A Wall Street Journal megjegyzi, hogy a lakosokat irritálja az iparmágnás preferenciális bánásmódja. A projekt megköveteli a salzburgi városterv módosítását, amelyet május közepén bocsát majd szavazásra a városi tanács. Auinger polgármester, a Porsche holding korábbi igazgatósági tagja, mint szakszervezeti képviselő, még nem jelentette be pozícióját. Az ő pártja lesz a döntő szavazat, és jelenleg úgy tűnik, hogy a jobboldalhoz igazodik, amely nem látja okát az alagút építésének megakadályozására. A sikerük a mi sikerünkhöz is kapcsolódik Hatás a közösségre A tervezett alagút nemcsak a domb szerkezetét érintené, hanem a lakosok és a turisták élményeit is. A bekötőutat gyakran használják túraútvonalként a domb tetejére, amely a város egyik legszebb panorámáját nyújtja. Az aktivisták keményen bírálták a Porsche által kifizetett összeget, azzal érvelve, hogy egy 20 milliárd euró feletti vagyonnal rendelkező személy számára ez jelentéktelen összeget jelent. A fizetést egy átlagos keresetű állampolgár 17 centnek megfelelő összeghez hasonlítják. A helyzet iróniája nem kerülte el a szemlélőket: a villa egykor Stefan Zweigé, a nácizmus felemelkedése idején száműzetésbe kényszerült zsidó íróé volt. Most az ingatlan egy üzletember leszármazottja, aki a náci párt tagja volt.





2025.04.22 20:34:36


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!