Mit érdemes tudni a Google Search Console-ról?
A Google különböző kulcsszavak és keresőkifejezések alapján rangsorolja a webhelyeket. Ezt nevezzük organikus rangsorolásnak, ezért a saját érdekünk egy weboldal tulajdonosaként az, hogy a lehető legtöbb releváns kulcsszóra a legmagasabb helyezést érjük el.
Vajon ismerjük az összes kulcsszót weboldalunkhoz? Nem biztos. A jó hír az, hogy van lehetőségünk pótolni a hiányosságokat. A Google Search Console egy ingyenes program, amely abban nyújt segítséget, hogy tisztában legyünk az összes olyan keresőkifejezéssel, amelyekre weboldalunk megjelenik a találati listában. Egy tapasztalt online marketing ügynökség, mint például a Toptarget, segítséget tud nyújtani a Search Console általi eredmények hatékony beépítésére a marketing során. Milyen adatokat látunk a Search Console-ban? Először is az adatok kinyeréséhez a programot hozzá kell rendelni a vizsgálni kívánt domainhez. Ha ez megvan, akkor láthatóvá válik az összes elérhető adat, mint például az összes kattintás (ez mutatja meg, hogy hányszor klikkeltek az oldalra), az összes megjelenés, (azaz hányszor látták az érdeklődők az oldalt a találati listában) és látszik az átlagos átkattintási arány, valamint a weboldalunk pozíciója is. Lentebb a “Lekérdezések” részben nyomon követhetjük, hogy milyen keresőkifejezésre kattintottak, illetve milyen kulcsszavak alapján jelent meg az oldalunk a listában. Hogyan elemezhetjük a kapott adatokat? A “Teljesítmény” menüben válasszunk ki egy időszakot a dátumbeállítások segítségével. Először a legjobb, ha egy évet vagy félévet választunk ki, hogy minél több adatot kaphassunk. Nyerjük ki az oldal kulcsszavait a Google Táblázatkezelőbe, jobbra fent az “Exportálás” gombra kattintva. Ha ez megvan, akkor menjük át az “Oldalak” lapra és használva a Google Táblázatok rendezési funkcióját nézzük meg, hogy mely bejegyzések hatottak a forgalomra. A felül lévő találatok rendelkeznek a legnagyobb potenciállal arra, hogy további optimalizálással nagyobb forgalmat generáljanak. Érdekes eredmények Ha megnézzük rangsorolást, az eredmények meglepőek lehetnek. Előfordulhat, hogy régebbi blogbejegyzések, amelyekről azt gondoltuk, hogy nem fontosak, a látogatottsági lista élén állnak és előfordulhat az is, hogy teljesen más kulcsszavakra rangsorolnak, mint amire előzetesen gondoltunk. Sőt, rosszabb esetben még az előfordulhat, hogy a webhely nem jelenik meg az általunk fontosnak tartott kifejezéseknél. Hogyan tovább? Fontos, hogy a Search Console-ban folyamatosan figyelemmel kísérjük a rangsorolást, mert ily módon láthatjuk, hogy a változtatásainknak van-e valamiféle pozitív hatása. Ha nincs változás vagy a helyzet romlik, akkor érdemes megfontolni a metaadatok módosítását vagy a tartalom további testre szabását. Ennek a programnak a segítségével megérthetjük, hogy hogyan teljesít a webhelyünk a keresőmotorok találati listáján. Ha nyomon követjük a helyezéseket, biztosíthatjuk azt, hogy webhelyünk mindig optimálisan teljesítsen.
2023.05.08 00:01:00


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!