A távközlési és tech vállalatok figyelmüket manapság a metaverzumok létrehozására fordítják, egy olyan magával ragadó virtuális világra, amely még nem létezik teljesen, de egyesek szerint a munka, a társasági élet és a kapcsolatteremtés jövője lehet. Azonban még mindig rengeteg a megválaszolatlan kérdés a web3-as újítással kapcsolatban, hiszen még a megvalósítás technológiai háttere, valamint a jogi szabályozás is kiforratlan.
Nem lesz elég az 5G technológia
A mai fogyasztók többsége a telefontársaságokon keresztül vásárolja meg legújabb eszközét, mint az okostelefonokat, tableteket és holnap talán már a virtuális szemüvegét is, bízva abban, hogy hamarosan elkalauzolást nyernek a virtuális világba. Michaël Trabbia, az Orange technológiai és innovációs igazgatója szerint a kapuk a metaverzumokhoz kétségkívül a telekommunikációs vállalatok lesznek, de nem csupán csatlakozási pontként fognak funkcionálni, hanem az ügyfelek és a digitális világ között kapcsolatteremtő szerepük is lesz. A háttérben jelenleg is folynak a tárgyalások a Meta és a különböző telco vállalatok között arról, milyen szinten lesznek képesek bekapcsolódni a metaverzumban dolgozó
csoportokba.
Manapság már minden adott lenne a virtuális technológia alapú világ megteremtéséhez: elérhető az optikai összeköttetés és az 5G technológia is. Mégis, az 5G technológia nem lesz elég a metaverzum támogatásához Cathy Hackl, a metaverzum keresztanyjaként ismert, a Futures Intelligence Group fő metaverzum tisztje szerint. Amikor a metaverzumról és a telekommunikációról beszélünk, akkor tisztában kell lennünk azzal, hogy több milliárd eszközről beszélünk, amelyek együtt kapcsolódnak a világ virtuális tereihez. A metaverzum nem más, mint a fizikai és virtuális világ zökkenőmentes összefonódása, amely megvalósulásához sajnos nem lesz elegendő az 5G hálózat. A metaverzum technikai
hátterén dolgozó mérnökök szerint ehhez már 6G, WiFi 6 és edge computing technológia lesz az irányadó.
Felértékelődik a metaverzum piac
A metaverzum, mint közösségi kibertér már aranykorát éli az online játékok kapcsán, és annak ellenére, hogy a közösségi platformok még csak web2-es technológián keresztül érhetők el, a metaverzum piac az előrejelzések szerint 2028-ra elérheti a 814 milliárd dollárt. A hírverés oka nagyrészt az, hogy a távmunka és a hibrid munkavégzés elterjedése teljesen átalakította a képernyők mögött eltöltött életünket.
A tech óriások között, mint a Meta, a Microsoft vagy a Blizzard, a verseny egyre kiélezettebb. A metaverzum körüli őrületben az a legszembetűnőbb, hogy a cégóriások mindegyike azt állítja, hogy építi, de még senki sem tudja, hogy valójában hogyan néz ki,
vagy milyen technológia áll a hátterében – és hogy az emberek többsége valaha is szeretné- e használni.
Ma még azt mondhatjuk, hogy egy új terület meghódításának vagyunk szemtanúi: a vállalatok éreztek valamiféle változást a levegőben, és arra törekednek, hogy a következő technológiai robbanásra rárakják bélyegüket és újabb utakat találjanak a bevételszerzésre.
Erre jó példa a Meta rebranding szintű változtatása is, a kérdés csupán az, hogy mi – a tervezett felhasználók – egyetértünk-e ezzel.
Forrás:
Rackhost.hu