A fogadósok panaszkodnak – lassan nincs már éhes vendég
A testalkat ideáljai nagy szerepet játszanak, különösen nyáron. Most a svájci éttermekben egyre inkább egy új trend tapasztalható.
A TikTok videó valójában viccnek szánták. Két fiatal nő és egy férfi ül egy étteremben, előttük egy tányér piros cukormázas torta és egyéb desszertek. De ahelyett, hogy élveznék a rendelésüket és gyorsan felfalnák az édességeket, mindhárman csak csipegetnek a villájukkal. Az étvágyuk még egy kis falathoz sem elég nagy. Magányos tücskök ciripelése háttérzeneként. „Amikor az Ozempicen vagy” – írja a TikTok-felhasználó a videó magyarázataként.

Orvosi szempontból a paródia meglehetősen jellegtelen utóízzel bír. Az Ozempic csak egy a sok cég közül, amelyek az elmúlt években fogyókúrás injekciókat dobtak piacra. A gyógyszert eredetileg cukorbetegek és elhízott emberek számára szánták. Az elmúlt hónapokban azonban az Egyesült Államokban és Európában is elterjedt fogyókúrás trenddé vált. Az injekció automatikusan csökkenti az étvágyat , és egyidejűleg növeli a jóllakottság érzését.

Még az étteremtulajdonosok és vendéglátók is érzik a fogyókúrás trend hatásait. Daniel Marbot étteremtervező, valamint a Gemasy GmbH alapítója és tulajdonosa, amely szorosan együttműködik svájci éttermekkel és más vendéglátóipari vállalkozásokkal. A 20 Minuten hírportálnak adott interjújában azt mondta: „Többször is azt halljuk, hogy a korábbi törzsvendégek távol maradnak az éttermektől – többek között azért, mert fogyókúrás injekciókat használnak, és egy hagyományos éttermi látogatás már nem éri meg nekik.”

Amikor Marbot egy éttermi látogatás után felméri a vendégek véleményét, teljesen más problémákat hall, mint korábban. Régebben az emberek az árakra vagy más tipikus problémákra panaszkodtak. Most egy új fő kritika az adagok túl nagysága.

Egy pillantás a TikTokra vagy más közösségi médiára megerősíti, hogy az éttermi étkezés nehézségei gyakoriak. Mindenhol keringenek az étvágytalanságot parodizáló videók. Sokan látszólag nem titkolják, hogy kozmetikai okokból szedik a szert, és nem azért, mert 2-es típusú cukorbetegségben vagy elhízásban szenvednek.
„Beszélgetések során újra és újra hallom, hogy a vendégek nyíltan beszélnek erről, és azt mondják a személyzetnek, hogy jelenleg ezekkel a gyógyszerekkel fogynak, ezért csak előételt rendelnek, vagy a főétel felét kihagyják” – erősítette meg Marbot a 20 Minutennek . „És úgy vélem, ez az elkövetkező években jelentősen növekedni fog.”

Mi áll e társadalmi nyitottság mögött? A GLP-1 gyógyszerek, mint az Ozempic, a Wegovy és a Mounjaro, valódi életmódtermékekké váltak. A hírességek is hajtják a keresletet. A SpaceX és a Tesla vezérigazgatója , Elon Musk például nyilvánosan elismerte , hogy használja őket.

„A hollywoodi trend aggasztó” – mondta Dr. Caroline Apovian, a bostoni Brigham and Women's Hospital Súlykontroll és Wellness Központjának társigazgatója a People magazinnak júniusban. A gyógyszer célközönsége valójában egészen más: „Nem olyan hírességekről beszélünk, akik 10 kilót akarnak leadni. Olyan emberekről beszélünk, akik az elhízás miatt halnak vagy fognak meghalni.”
Stoffán György


2025.08.06 10:15:40


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!