Hogyan teszteld a Google Ads szakértődet?
Manapság rengeteg onlinemarketing-szakértőt lehet találni a kibertérben. Sokan hirdetik magukról, hogy értenek ehhez a szakmához, a valóságban azonban nagyon sok az önmagát fényező guru, aki úgy tesz, mintha a kisujjában lenne az online marketing és a kampánymenedzsment minden fortélya, ugyanakkor ha megnézed a honlapját, látod, hogy nincsenek friss információk rajta, a referenciái sem naprakészek.
Nem kell mindenkiről rosszat feltételezni, de némi óvatosság és körültekintés nem árt, ha rá akarjuk bízni valakire hirdetési kampányaink menedzselését. Ezt a témát elemezzük ebben az írásban. A hirdetés kampánymenedzser kiválasztása A Google Ads- és Facebook-hirdetés szakértő kiválasztásához ki kell derítened, mennyi ideje foglalkozik online marketinggel, hány kampányt vezényelt már le életében. Kockázatos a kampányodat egy teljesen kezdő szakemberre bízni. Fontos szempont az is, hogyan dolgozik ez a szakértő. Együtt gondolkodik a megrendelővel, átlátható a tevékenysége, vagy még előled is elrejti a fiókodat, azaz csak ő fér hozzá. Lehet, hogy sohasem fogod akarni, hogy belenézz a fiókbeállításokba, de ha a lehetőséged megvan rá, akkor az már félsiker, azt mutatja, hogy a szakértő jelöltnek nincs rejtegetnivalója. Érdemes azt is átgondolnod, mennyire engeded át az irányítást, a szakértő alkalmazásával megmarad-e a kontroll a folyamatok felett. Ezeket előzetes teszteléssel lehet felderíteni, hasonlóan, mint egy állásinterjún: 1. Hány éve foglalkoztok Google Ads és Facebook hirdetési kampányok menedzselésével? 2. Hány olyan szakember van a cégnél, aki hirdetésekkel foglalkozik, hányan PPC (kattintásonkénti fizetés) szakértők? 3. Minden szakértő a céghez tartozik, vagy néhány dolgot külső vállalkozásnak engedtek át? 4. Adtok-e hozzáférést a fiókjainkhoz, önállóan is el tudok-e majd végezni bizonyos beállításokat? 5. Hány külső (elismert) minősítéssel rendelkező szakember van nálatok? 6. Át tudjuk- e vinni a fiókjainkat máshová, ha váltani szeretnénk? 7. Milyen elemzéseket, jelentéseket fogunk kapni, a mérések alapján lesz-e lehetőség a korrekciókra? 8. Hosszú távon is lesz-e elég kapacitásotok a mi kampányainkat menedzselni? A Klikkmarketing szakértőitől egészen biztosan választ fogsz kapni ezekre is. Összegzés Nyilván sok kérdést fel lehetne még tenni a leendő tanácsadódnak, azonban az ezekre adott válaszokból rá fogsz jönni, mennyire gondolkodik felelősségteljesen, mennyire tekint egyenrangú partnernek téged, hogyan fog a közös munkátok zajlani, mennyire marad meg a döntési szabadságod és az irányítási lehetőséged. Az is minősíti az adott szakértőt, hogy hajlandó-e egyáltalán válaszolni a kérdésekre.
2020.10.29 00:17:55


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!