Csöppet drága lesz ez a Budapest–Esztergom vasút
120 milliárdba kerülhet az esztergomi vasútvonal teljes felújítása. A kiegészítő beruházásokra 50 milliárd forintot költenek még el 2018-ig, miután három évig 53 milliárdból a nagy részét már átépítették. Így lassan már egy évtizednél is tovább tart a főváros és Esztergom közti vasútvonal felújítása.
Mondhatni igen lassan halad a Budapest–Esztergom vasútvonal felújítása. No meg igen drága is.  De nemcsak az idő lett volna elég, hanem a költségek is, a vicinális ugyanis kilométerenként a jelenlegi számokat ismerve 2,3 milliárd forintra jön ki. Ez eléri az eddigi legdrágább hazai vasútfejlesztés, a Szajol–Püspökladány vonal költségeit is. A lap szerint azért is kétséges az óriási összegű beruházás értelme, mert ha az utasok számára leosztjuk a beruházás költségeit 30 évre, amit a beruházások időtartamaként számolni szoktak, akkor minden egyes utazás 1421 forintba kerül, nem számolva az üzemeletetés költségeit.. Miközben a napi 8 ezer vasutazóra az állam elkölt 120 milliárdot, a közel napi félmillió utast szállító 3-as metró felújítására is ugyanennyit szánnak csak, ami nem fedezi egyelőre a 180 milliárdosra felkúszó költségeket. Úgy tűnik, a legjobb most a vasútépítés, ha már autópálya-építésre nem ad az unió egy fityinget sem, igaz, adott korábban, de abból meg csak a bajok voltak, hogy most akkor kinek hány százalékot kell adni a költségvetésből. (Forrás: Esti Újság–Figyelő)
2017.01.12 11:12:23


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!