Indul a nemzeti parkolás

A parkolás is nemzeti lett. Minden új lesz a parkolásoknál így ezt is sikeresen megreformálta a Fidesz. Jön az új, egységes mobilparkolási rendszer, bár ettől a parkolás díja nem változik, de a kényelmi "tarifa" a verseny miatt csökkenhet, így végső soron majdan az ügyfél is kevesebbet fizethet. 

Jövő héten kedden (július 1-én)  a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindítja a közterületi parkolás országosan egységes mobilfizetésének rendszerét - jelentette be a száz százalékban állami tulajdonban lévő Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója, Veres Mihály. A legfontosabb változás, hogy a legtöbbek által használt sms- és hívószám 810-ről 763-ra változik. Az is újdonság, hogy az eddigi 42 helyett hetven közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás. Júliustól tehát egységessé válik a mobilparkolási rendszer, s ezáltal átlátható is lesz - emelte ki Veres. Az eddigi mobilparkolási rendszerben összesen hat, részleges lefedettséget biztosító szolgáltató állt az autósok rendelkezésére, ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy településenként és sok helyen parkolási övezetenként eltérő szolgáltatásokkal találkozhattak az autósok. Július elsejétől hét, az ország minden parkolási övezetében szolgáltatást nyújtó piaci szereplő kínálja mobilfizetési szolgáltatását, köztük a Magyar Telekom, a Telenor és Vodafone, az eddig csak néhány településen, illetve budapesti kerületben jelen lévő Mpark és Evopay, továbbá a vadonatúj mobilfizetési innovátor, a Barion. Ezek a cégek lesznek a  Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói. Veres elmondta, hogy minden potenciális szereplőt megkerestek, de  az EME Zrt. a csatlakozási eljárást nem folytatta le. (Ez az a cég, amely korábban a mobilfizetési szolgáltatást nyújtotta, s a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. megalakulása után pedig az unióhoz fordult, mert jogfosztottnak tartja magát). Így az EME Zrt., július 1-től nem nyújthat  mobilparkolási szolgáltatást, ezért szerződött és regisztrált ügyfeleiknek másik mobilparkolási szolgáltató partnert kell választaniuk. Ősztől egyébként további három társasággal bővül a partnerek száma - tette hozzá Veres. A parkolási díjat továbbra is  az önkormányzatok állapítják meg, e téren tehát az új rendszer nem hoz változást. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. partnerei által felszámolt kényelmi díj azonban a verseny következtében csökkenhet. Ez évekkel ezelőtt egyébként 25 forint volt, mára azonban 75-100 között szóródik. A vezérigazgató a Napi Gazdaság kérdésére elmondta, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tranzakciónként negyven forintot kap a parkolási díjból. A beruházás költsége nettó 820 millió forint volt - ismertette Szabó Zoltán Attila, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója. Azért sikerült ennyiből megúszni, mert az e-útdíj infrastruktúrájára épült a rendszer. A tervek szerint a beruházás másfél éven belül megtérül.
2014.06.25 15:00:35
További hírek Belföld témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!