Felháborítónak tartják az M1-esen uralkodó állapotokat
A Magyar Autóklub Országos Elnöksége soron kívül megtárgyalta az M1 autópálya burkolat állapota miatt szükségessé vált felújítási munkák végzésének következtében kialakult helyzetet. Az érdekvédelmi szervezet szerint a dugók és balesetek megelőzése haladéktalanul intézkedést igényel.
Számos klubtagtól és más forgalomban résztvevőtől érkezett panasz a lezárások, dugók, forgalomterelések és a munkavégzés ütemét illetően, határozottan igényelve a MAK fellépését, érdekvédelmi tevékenységének érvényesítését. Hangsúlyozni kell, hogy a balesetek számának növekedése és a biztonságos közlekedés feltételeinek hiánya intézkedést igényel - írja honlapján a Magyar Autóklub. Azt írják, nem vitatható, hogy a burkolatjavítási munkák elkerülhetetlenek és nem halaszthatóak, és mivel a felújítási munkák várhatóan egész nyáron tartanak majd, az Autóklub a következőket tartja szükségesnek:
  • többlet kivitelezői kapacitás bevonását, a rendszeres
  • több műszakban történő folyamatos munkavégzés megszervezését, beleértve az éjszakai és hétvégi műszak alkalmazását
  • a kamionforgalom ésszerű korlátozását, a forgalomszervezés és -terelés felülvizsgálatát, ésszerűsítését
  • a lezárások, sebességkorlátozások szükségességének folyamatos ellenőrzését és munkavégzés hiányában azok azonnali feloldását.
Ezek mellett szükségesnek tartják az áteresztési kapacitás növelése érdekében a leállósáv igénybevételi lehetőségének vizsgálatát, valamint a rendőrség és a közútkezelők személyes jelenlétének növelését a területen. Az Esti Újság szerkesztőségének leveket küldött a Magyar Közútkezelő és az ő véleményüknek is természetesen teret adunk.   „Az M1-es autópályán az elmúlt hónapokban valamennyi javításra alkalmas napon, legyen szó hétköznapról vagy hétvégéről, folyamatosan végeztünk beavatkozásokat. Annak érdekében, hogy a javítási volument maximalizálhassuk, folyamatosan végeztünk és végzünk országos szintű átcsoportosításokat. A teljesség igénye nélkül csak ezen a héten az illetékes bicskei és komáromi mérnökségeink mellett Marcaliból, Szombathelyről és Polgárról vezényeltünk át munkagépeket és szakembereket, illetve külső vállalkozókat is rendszerint bevonunk, hogy a folyamatos munkavégzést biztosíthassuk. A következő napokban, a húsvéti ünnepek alatt is végzünk havaria jellegű beavatkozásokat az autópályán.   Minden lehetséges forrást az M1-es autópályára csoportosítunk át, hétvégenként és szükség esetén éjszakánként is lesznek munkálatok. A saját kivitelezésben történő munkálatokat ütemezetten, folyamatosan végezzük, valamennyi beavatkozási helyszínen egyszerre ugyanakkor nem lehetséges elindítani a munkákat, vannak olyan szakaszok, amelyeken nem egyszerű kátyúzási beavatkozásra, hanem nagyfelületű, a kötőrétegeket is érintő komplex javításokra van szükség. Ezeket a szakaszokat közlekedésbiztonsági okokból addig zárva tartjuk, amíg az ütemezett javításokat el nem végezzük.   A legrosszabb állapotban lévő Bicske-Tatabánya szakaszon a Hegyeshalom felé vezető oldalon mintegy 14 kilométeren, a Kormány által 2017-ben biztosított 4.1 milliárd forintos forrásból teljes körű pályaszerkezet felújítást végzünk, ami nemcsak a kopóréteg, hanem a kötőrétegek cseréjét, illetve a szükséges helyeken a pályaszerkezeti alépítmények megerősítését is magában foglalja. A Budapest felé vezető oldalon pedig mintegy 400 millió forintból nagyfelületű javításokat végzünk, szintén külön erre a célra biztosított forrásból. Ezen felújítási munkák átfutási ideje az alkalmazott technológia és a beavatkozás mértéke miatt előreláthatóan 4-5 hónapot vesz igénybe, hiszen a munkákat szakaszosan végezhetjük, a felújításokat pedig csak a téli üzemeltetési időszak után lehetséges elindítani, ami rövid időn belül megtörténik. Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy a felújítási munkákat sávelhúzásos terelés mellett végzik majd a kivitelezők.   A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2x3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a projekt előkészítését és a beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi.   Addig is a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal közös szakmai javaslatot készítünk az átfogó korszerűsítés megkezdéséig elvégzendő további feladatokról és igyekszünk plusz forrásokat bevonni a javítási volumenek növeléséhez. Ezen felül szakembereink folyamatosan felülvizsgálják a korlátozásokat, tereléseket, az előjelzéseket és az alkalmazott sebességkorlátozásokat is. Hamarosan a Bicske és Tatabánya közötti szakaszon a külső sávokban 80, míg a belső sávokban 120 kilométer/órás sebességkorlátozást vezetünk be. A korlátozásoknál a leállósávra történő terelést nem támogatjuk, ugyanis a leállósávok teljesen más forgalmi viszonyokra és teherbírásra vannak méretezve, ha a forgalmat ráengedjük ezekre a sávokra, akkor ott nagyon rövid időn belül komoly állagromlás következne be, ami újabb korlátozással járó beavatkozásokat generálna.   A javaslataikban szerepel a nehézgépjármű forgalom korlátozása is, ennek lehetőségét megvizsgáltuk. Ennek bevezetésével ugyanakkor a napi több ezer kamion alternatív útvonalként a párhuzamos 1-es főúton és annak lakott területi szakaszain közlekedne, mellyel az 1-es főúton is jelentős állagromlás következhetne be, ezért ezt a javaslatot forgalombiztonsági és üzemeltetési okokból sem támogatjuk.   Társaságunk valamennyi ágazati szereplővel és a rendőrséggel is folyamatosan egyeztet, hogy a kialakult állapotokon a lehető leggyorsabban, érdemben is változtathasson, a témában az észrevételeket, javaslatokat és segítő közreműködést is köszönettel elfogadunk.- írta Pécsi Norbert Sándor, kommunikációs osztályvezető, a Magyar Közút Nonprofit Zrt-től.    
2018.03.30 22:22:42
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!