Ogier megint a csúcson
Nincs nagyon ellenfele Ogiernek. A négyszeres világbajnok idei második, és a pályafutása negyvenedik elsőségét szerezte meg.
Sébastien Ogier utoljára négy hónapja a Monte-Carlo-rali után tudott győzni, de Portugáliában ismét elsőként ért célba a Red Bull festésű Ford Fiestával. Élete első győzelmét is itt szerezte meg, még a Citroen C4 WRC-vel 2010-ben. Egy olyan küzdelmes verseny után, mint amilyen az előző, Argentín-rali volt, nagyon jó a dobogó legfelső fokán visszatérni. Új autót kaptam Monte-Carlóban és nyertem, új autót kaptam most is, és megint nyertem. Nem tudom, hogy a csapat megengedheti-e magának, de talán új autót kellene kapnom minden versenyre – viccelődött az elégedett győztes vasárnap a célban. A francia versenyző a második nap közepén vette át a vezetést, és már ki sem engedte a kezéből a vasárnapi utolsó, 19. gyorsasági szakaszig. Az utolsó nap csak egy másodpercet tudott hozni rajta Thierry Neuville, így a végén 15,6 másodperc előnnyel zárta az összetett versenyt. A Hyundai belga versenyzője a verseny elején még küszködött azzal, hogy a pályák nem feküdtek a vezetési stílusának, de aztán elkezdett többet menni keresztben, ami Portugáliában szükséges a jó idők eléréséhez. Második helye az jelenti, hogy a pontversenyben is feljött másodiknak, a hátránya 22 pont Ogier-hez képest. Csapattársa, az i20 ERC vezethetőségével küszködő Dani Sordo pénteken sokáig csak a hetedik helyen haladt, de az első nap végére már feljött második helyre, végül harmadik lett. A szombaton még élen álló Ott Tänak lecsúszott a dobogóról egy vezetői hiba miatt, aminek köszönhetően kitört a bal hátsó futómű a Ford Fiestán. Miután a szerelők megjavították az autót, egyenletes tempót diktált, de már nem tudott visszakapaszkodni a dobogóra. Azzal vigasztalhatja magát az észt, hogy a plusz pontokért zajló utolsó gyorsaságit, a Power Stage-et megnyerte. Craig Breen idén már negyedik alkalommal lett ötödik a Citroën C3 WRC-vel, ezzel a francia gyári csapat legjobb helyezését érte el ezúttal is. Mögötte Elfyn Evans végzett, akit a versenyen két defekt lassított le, amit vezetési hibáknak köszönhetett. Ezúttal nem Evans volt az egyetlen, aki Dmack gumikkal versenyzett, ugyanis az utolsó pillanatban Mads Ostberg is úgy döntött, hogy az angol gumikkal szerelteti fel privát Ford Fiestáját. A norvég versenyző is kapott defektet a versenyen, így a nyolcadik helyen zárta a Portugál-ralit. A két Dmack gumis Ford közé Juho Hänninen Toyota Yarisa furakodott be a hetedik helyen. Ez volt az első futam, ahol a japán gyártó csapata három autót indított. Minden autó pontot szerzett, de a betegsége miatt a szombat éjjelt kórházban töltő Jari-Matti Latvala a pénteki borulása miatt csak a kilencedik, az első WRC futamán indult Esapekka Lappi pedig a tizedik lett. Igaz, utóbbi finn meglepetésre szerzett pontokat a Power Stage-en is. Lappi előrébb is végezhetett volna a tempója alapján, de a kilyukadt autójában a töltőlevegő-hűtő, aztán egy lefulladás és egy futóműsérülés is visszavetette. Kris Meeke, Hayden Paddon és Stéphane Lefebvre egyaránt a tabella végén tartózkodott a Portugál-rali nagy részében, miután mind a hárman komoly hátrányt szedtek össze pénteken, és csak a Rally2 szabály szerint állhattak rajthoz szombaton. A WRC2-kategóriát ezúttal is fölényesen, három perccel vezette Andreas Mikkelsen egészen az utolsó gyorsaságiig. A tavaly még a Volkswagen gyári versenyzőjeként indult norvég ezzel is jó ajánlólevelet írt magának, köztudott ugyanis, hogy minden vágya, hogy valamelyik új WRC autóba beülhessen hamarosan, amire a képességei alapján tényleg méltó lenne. Ezen az sem változtat, hogy a cél előtt pár méterrel, a szezon egyik legnagyobb ugratóján áthaladva orra bukott a Skoda Fabiával, és feladta a küzdelmet. A WRC2 kategória első helye így csapattársa, a szerencsés Pontus Tidemand ölébe hullott. A rali-világbajnokság Szardínián folytatódik június közepén.
2017.05.22 11:48:16
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!