Hazérkezett a kecskeméti csodajárgány
Hazaérkezett Dél-Afrikából a Pallasz Athéné Egyetem MegaLux járműépítő csapatának napelemes autója. Ebből az alkalomból élménybeszámolóval egybekötött sajtótájékoztatott tartottak. A mérnökhallgatók októberben harmadik helyezést értek el a világ egyik legjelentősebb napelemes autóversenyén, a South African Solar Challenge-en. Nyolc nap alatt több mint 4000 kilométert tettek meg, ezzel jóval felülmúlták a kötelező 2200 kilométeres távot.
Nyolc nap alatt több mint 4000 kilométert tettek meg a mérnökhallgatók. Ez idő alatt kizárólag napenergiát használtak fel a 160 kilogrammos jármű meghajtásához. A fiatalok büszkén meséltek élményeikről. Azt mondják, nem volt egyszerű eljutni Pretoriából Fokvárosba, az ismeretlen terep és a csaknem 1500 méteres szintkülönbségek komoly kihívást jelentettek. Nagyon feszített volt a menete, reggeltől estig talpon voltunk, viszont láttunk csodálatos tájakat, nagyon izgalmas volt és voltak váratlan akadályok, például számos kerékcsere, mivel defektet kaptunk, de ezeket láttuk előre a fejlesztéseinknek köszönhetően – mondja Sárkány Richárd. A csapat 3 évvel ezelőtt alakult meg. Egyéves tervezés után 2014-ben kezdték el az autó építését. Egy nagyon hosszú tervezési, számítási megalapozás előzi meg az építést, utána jön a 3D-modellezés –meséli Kutasi Zoltán csapatvezető. – Ez egy mérnöki verseny és mérnökiesen kell ezt a dolgot megközelíteni, az autóban a legfontosabb az, hogy századannyi energiával kell megmozgatni egy járművet, mint egy normál közúti autót. A fiatalok rengeteg segítséget kaptak, mintegy 60 támogatójuk volt. Van egy hallgatói műhely, amit kialakítottunk, ahol a technikai feltételeknek a nagy része rendelkezésre áll, de természetesen a speciális technológiákat vállalatoktól kapunk – hangsúlyozta Kovács Lóránt, a GAMF Kar, Pallasz Athéné Egyetem dékánja. A város polgármestere, Szemereyné Pataki Klaudia lehetőséget kapott arra, hogy kipróbálja a napelemes autót. Mint mondta, mindent megtesznek azért, hogy támogassák az ilyen típusú innovációkat. A járműipari tanszék ebben az irányban nagyon sok kutatás-fejlesztési feladatban részt vesz vállalatokkal közösen, és az elektromos meghajtást kutatja, fejleszti. Azt gondolom, hogy a jövő autójának a részévé válik az a tudás, amit itt felhalmozunk – mondta a polgármester. A MegaLuxon csaknem 400 darab napelemcella van. A hallgatók újabb futamokon már nem indítják a járművet, mert változnak a szabályok a napelemes autók versenyében. Jövőre így új négykerekűt építenek, amin jelentősen kevesebb napelem lesz. (Forrás: hiros.hu)
2016.12.10 09:17:26
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!