6 milliárdot is adhatnak ezért az Alfáért
Az 1939-es évjáratú 8C 2900B Lungo Spider by Touring hányattatott sorsa ellenére a legdrágább Alfa Romeo lehet. Augusztus 20-án árverezik el a Sam és Emily Mann gyűjteményéből származó 1939-es évjáratú Alfát. A sportverdáért 20-25 millió dolláros, azaz közel 6 milliárd forintos leütési árat becsülnek a szakértők. Nem rossz ez egy olyan autótól, amely több példányból lett összerakva, miután az ötvenes években Dél-Amerikában szétszedték.
Mario Tavares Leite amatőr autóversenyző 1949 elején importálta Brazíliába az akkor tízéves olasz sportkocsit, amellyel aztán több versenyen is indult. 1958-ban Camillo Cristofaro versenyautót épített ebből a kocsiból, megrövidítette az alvázat, Corvette motort szerelt bele és monoposto karosszériát készített rá. Egy másik újsághír alapján Argentínában German Pesce épített versenyautót egy Touring karosszériás 8C 2900B Spider-ből, amelynek a karosszériáját félrerakták a hűtőrács kivételével – azt felhasználták az új felépítményhez. A Touring karosszéria a belső térrel együtt Juan Giacchio-hoz került, 1986-os halála után özvegye értékesítette azt Ed Juristnak. 1983-ban Európában bukkan fel a módosított alváz, amely még a gyári futóművekkel és erőátvitellel rendelkezik, de a motortartó bakokat levágták róla a Corvette V8-as miatt. Ezt 1993-ban vásárolta meg a svájci Guido Hascke, aki szintén ebben az évben vette meg az olasz Vittorio Zanon di Valgiurata gróftól a hűtőrácsot nélkülöző karosszériát, amit az Argentínából vásárolt. Sam Mann ezt az alvázat és karosszériát vásárolta meg 1994-ben, majd megbízta Tony Merricket a gyári állapot helyreállításával. Miután a típus ismerője és dokumentálója, Simon Moore segítségével tudtak egy komplett eredeti motort szerezni, megkezdődött a helyreállítás. A gyári hosszúságúra nyújtották az alvázat, helyreállították a motortartó bakokat, és a karosszéria felhelyezésekor kiderült, hogy eredetileg is ehhez az alvázhoz készült – az első sárvédők tartócsavarjainak lyukait kézzel fúrták az egyedi gyártás miatt, és azok tökéletesen passzoltak. 1997 végére készült el a felújítás, annyi változással, hogy az eredetileg világoskék helyett feketére fényezték a karosszériát, és ugyan a típushoz elérhető, de ezen a példányon gyárilag nem alkalmazott króm védőlemezek kerültek a hátsó sárvédőkre. Mostanáig mintegy 19 000 km-t ment az újra összeszerelt autó, amelynek 2,9 literes, két kompresszoros 180 lóerős motorja kifogástalanul üzemel. Összesen 32 2900-as Alfa Romeo készült, ezek közül 12 volt Touring karosszériás, közülük 7 volt a hosszú alvázas. (Forrás: AM)
2016.08.07 12:35:59
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!