Matrjoskát, az orosz önvezető buszt, már gyártják
Az oroszok megcsinálták szépen csöndben az első önjáró buszt. A teszteléseken túl vannak, és állítólag indul a sorozatgyártása a Matrjoska elektromos és sofőr nélküli busznak. A sietség is érthető, hisz a 2018-as foci-vb idején már ezen buszok fogják vinni a szurkolókat.  
Orosz költségvetési pénzből folyik a Volgabus társaság neve alatt folyó fejlesztőmunka, amelynek eredménye az egyelőre csak számítógépes grafikákon létező Matrjoska nevű önjáró villanymotoros autóbusz/kisteherautó. Már folyik a tesztelés a moszkvai Skolkovo innovációs parkban, jövőre pedig a sorozatgyártás is megindul. Azért ez a nagy sietség, mert a 2018-as foci-vb idején már több városban is ezekkel a járművekkel akarják megoldani az emberek/áruk mozgatását. A konstrukció különlegessége és a névadásért felelős tulajdonság, hogy az egész technika, beleértve a villanymotoros hajtást az akkumulátorokkal és az önjáró üzemmódhoz szükséges érzékelők és a vezérlőegység a jármű két végében elhelyezett egységekben kap helyet. Ezek könnyedén cserélhetőek, tehát ha lemerül az akkumulátor, nem kell végigvárni a 4 órás töltési időt, hanem egyszerűen új hajtóegységeket tolnak az utastér/raktér alá, és azonnal mehet is tovább a jármű. Ezzel a megoldással a javítás is elvégezhető úgy, hogy nincs üzemidő-kiesés. Ráadásként, mivel rögtön két kormányzott tengelye van a 4 méter hosszú, 1,7 méter széles és 2,7 méter magas járműnek, az 3 méteres sugarú körön képes fordulni. Persze ilyesmire elméletileg nincs is szükség, hiszen ennek az önvezető járműnek édes mindegy, melyik irányba halad, hiszen mindkét végén ott vannak a szükséges érzékelők. Az elektronikusan korlátozott végsebesség 30 km/h, a hatótávolság 130 km. Három változatban készítik majd a Volgabus Matrjoskát, lesz az egyszerű járóképes alváz (M2), amelyre tetszés szerinti felépítményt lehet majd ráépíteni – akár hosszabb utas/rakteret is meg lehet valósítani –, az egyszerűen cserélhető konténerekkel rendelkező teherautó (M2C6) és a 8-12 fős személyszállító (M2B8). Az alkatrészek 80%-át Oroszországban fogják előállítani, csak 20%-ot kell majd importálni. A hét minden napján 24 órán keresztül működő Matrjoska-hálózattal megoldható lesz például a foci-vb idején a meccs után szórakozó emberek haza- (szállodába) szállítása, illetve az éjszakai teherszállítás is.
2016.07.22 11:29:21
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!