Üvegkalitkában mutogatják majd az első Camarót
Mindössze 36 hónap fejlesztőmunkát követően dobták piacra a Chevrolet Camaro első generációját. A népszerű sportos verdának 1966 augusztusában indult a sorozatgyártása.
A General Motors kicsit elaludta a póniautó kategória létrejöttét, a három nagy detroiti gyártó közül utolsóként dobta piacra saját autóját, rohammunkában, mindössze 36 hónap alatt – ekkor még nem használtak számítógépeket a fejlesztésnél – kifejlesztett Camarót. 1966 augusztusában indították el a hivatalosan az 1967-es modellévhez tartozó típus sorozatgyártását Detroitban. Az itt látható példány volt a legelső, amely legördült a szalagról, a gyár promóciós célokra használta, valamikor a nyolcvanas években pedig gyorsulási versenyautót építettek belőle. Ma egy alapos felújítást követően ismét gyári állapotában tündököl az 1000001 alvázszámú kupé. Történelmi jelentőségű volt a Camaro a Chevrolet márka számára, amelynek megítélése ekkor még mindig a Corvair-botrány miatt a mélyponton volt, de ezt egy csapásra feledtette az új autó, amely egyben új sportos autók érkezésének előfutára is volt. Ma az Egyesült Államokban a Camaro a harmadik legnépszerűbb autó a rajongók körében, a Hagerty Insurance Agency felmérése szerint a Corvette áll az első helyen, a Mustang a második. Egyébként nem sokon múlott, hogy nem készül el a Camaro, a GM már vagy 100 ezer dollárt költött a Panther név levédésére, jelvények és egyéb reklámanyagok legyártására, amikor alig pár héttel a sorozatgyártás beindítása előtt mégis a Camaro nevet választották. Az első Camarót születésnapján egy üvegkalitkában állítják majd ki a Woodward Dream Cruise nevű rendezvényen Detroitban, amelyet idén augusztus 13–20 között tartanak. (Forrás: AM)
2016.05.29 11:09:11
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!