A Vitara mindent visz, közkedvelt darab
A napnál is világosabb, hogy a Vitara az utóbbi évek egyik legnagyobb telitalálata. Már 1,4-es benzines turbómotorral is konfigurálható. Ennyi ember pedig nem tévedhet: tavaly 3733 darab Vitara talált gazdára, de már idén február végéig is eladott belőle 1033 példányt a Suzuki! Ezzel az eredménnyel a hosszú ideje egyeduralkodó Škoda Octaviát szorította le a legnépszerűbb modell trónjáról – bár messze még az év vége, de a Vitara szárnyalását aligha állíthatja meg bármi is.
Különösen úgy nem, hogy a japán modell kínálata szép óvatosan kibővült. Van szívómotor, dupla kuplungos sebességváltóval társítható dízel, a közelmúltban pedig egy 1,4 literes turbós benzinmotor is a szortiment része lett. Ha ez nem lenne elég, a Suzuki dizájnerei egy S verzióval szabták át a Vitara arcvonásait. Itt vízszintes helyett függőleges osztású a frontrész, krómozott és színes dekorelemek tűnnek fel, a nappali menetfény LED-es, a kasztni pedig összesen hétféle színkombinációban (kocsitest + tető) választható. Ez így is van rendjén, senkit sem fog zavarni, hogy a Vitara S csupán a fehér, a szürke, a piros és a fekete különböző mixeiben variálható. Merthogy ennél a modellnél nem a harsány egyediség a lényeg, ez az autó az arany középutat képviselő tetszetősségről, a remek ár-érték arányról és a megbízható működésről szól. Az új 1,4-es turbómotor 140 lóereje és 220 Nm-es nyomatéka valamennyi hétköznapi élethelyzetre elegendő, bár sztrádatempónál már kicsit tolakodó az utastérbe szűrődő menetzaj. Mondjuk erről a markáns mintázatú téli gumiabroncs (Yokohama Winter Drive) is tehet, nyári köpennyel felszerelve biztosan „kisimulnak” a decibelek. A pörgős, közvetlen karakterisztikájú erőforrást hatfokozatú automatikus sebességváltóval próbáltuk, mégpedig maximális megelégedésünkre. Kapcsolgatni a volánon található váltófülekkel is lehet, a vezérlés azonban olyan okosan és ügyesen porciózza az áttételeket, hogy ezt a megoldást legfeljebb egy kis szerpentinezés alkalmával érdemes aktivizálni. Városban és országúton finom és csendes, ugyanakkor mindig ugrásra kész, így öröm és könnyű is egy-egy előzést, felzárkózást meglépni. A Vitara már bizonyított erényei itt is érvényesülnek, nevezetesen a tágas és világos utastér, a viszonylag jó körkilátás, a megnyerő általános minőség és a gazdag felszereltség. A tesztpéldányban egyebek mellett radaros tempomat és színes, érintőképernyős központi inforendszer növelte a biztonságot és a komfortot. Az itt szereplő példány 7 210 000 forintos ára nem csekély, ezért azonban tényleg szépen felextrázott, kívánatos, terepen is magabiztosan mozgó 4×4-es autót kap a vásárló. A Vitara egyetlen „negatívuma”, hogy egyre inkább több jön majd szembe az utcán. (Forrás: Auto-motor)
2016.05.18 09:04:05


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!