Megtiltanák a 8 évesnél idősebb autók behozatalát
Érdekes tervvel állt elő a Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége. Azt szeretnék elérni, hogy csak 8 évnél fiatalabb autókat hozzanak be az országba. Így akinek nincs pénze esetleg új autóra, az pestiesen mondva így járt, mehet tömegközlekedéssel.  
A két szakmai szervezet közös közleménye szerint az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet. Mindez pedig azt jelenti, hogy külföldön ezek szerint jóval olcsóbb és jobb autót lehet venni, mint Magyarországon, legalábbis szerkesztőségünk szerint. A lízingszövetség és a Gémosz szerint a külföldről behozott használt autók esetében meg kellene követelni legalább az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést is. Míg 2013-ban 56 200 új autó talált gazdára, 2014-ben már 67 500-at adtak el a kereskedők, tavaly pedig 77 200-at. Eközben 2013-ban 70 700, 2014-ben 96 700, 2015-ben pedig 122 600 használt autót helyeztek forgalomba. A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete sem garantált, számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is. Rontja az összképet, hogy a behozott használt autók 34 százaléka 11-15 éves, 25 százalékát pedig 16 évnél is régebben gyártották, ezek a modellek ma már korszerűtlenek – mondta Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke a közlemény szerint. A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű, 10-20 éves személygépkocsik már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a meghibásodások miatt – fogalmazott az alelnök. Gablini Gábor, a Gémosz elnöke kiemelte: nagyon sok külföldről öreg autókat behozó kereskedő tűnik el egyik pillanatról a másikra, ráadásul a használtautó-import közel háromnegyedét ők intézik a Gémosz becslése szerint. Sok olyan autó kerül a magyar piacra, amelyeket a nyugati országokban környezetvédelmi szempontok miatt már megsemmisítenének – tette hozzá. Egy korszerű, tiszta előéletű, rendszeresen szervizelt használt autó biztosabb megoldást jelent az autóvásárlóknak, és hosszabb távon a vásárláskori magasabb ár a fenntartási költségeken keresztül megtérülhet – mondta Tekse Kálmán.
2016.04.08 09:59:41
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!