Külsőre nem új az új UAZ
Elkészült az új UAZ. Van benne már fejtámla, állítható vezetőülés, zajszigetelés, rádiónak vágott rés a műszerfalon – ergonómiáról szó nincs, de azért kezdik észrevenni az UAZ-gyárban, hogy emberek vezetik a dobozos változatot.
Idén ünnepli a gyáralapítás 75 éves évfordulóját a terepjáróiról ismert Uljanovszki Autógyár, vagy ahogy az autókon szerepel: UAZ. Új modellek helyett csak az ismert típusokat frissítik, elsőként az 51 éve lényegében változatlan formában készülő dobozos változatot modernizálták. Legfontosabb változás a korábbinál merevebb és erősebb alváz, amelyre inkább rezgéselnyelő műanyag bakok közvetítésével kapcsolódik a karosszéria. A motorhoz, a hajtáslánchoz nem nyúltak, továbbra is a Toyotától vásárolt 2,7 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik az első ülések alatt, javítottak a zajszigetelésen: ezzel kapcsolatban annyi a tapasztalat, hogy kiabálás helyett elég emelt hangon beszélni. A karosszérián annyi a változás, hogy hátul, a kétszárnyú ajtók felett LED-es pótféklámpát helyeztek el – a platós változatokról hiányzik ez. A felfüggesztésben a csapágyakat cserélték csendesebb és tartósabb darabokra. Teljesen új a műszerfal, már ha lehet annak hívni azt a fémdarabot, ami az utasfülke elején húzódik keresztben. Középre került egy analóg sebességmérő, alatta van egy digitális kijelző, ahol menü segítségével lehet tájékozódni az egyéb információkról – többek között hűtővíz hőmérsékletéről, üzemanyagszintről –, kivágták a helyet a rádiónak (gyárilag nem is rendelhető), van egy 12 V-os szivargyújtó-csatlakozó az elektromos kütyük töltésére. Új a kormánykerék, a két első ülés, utóbbiakkal kapcsolatban kiemelték, hogy immár fejtámla is van, és a vezetőülés hosszában is állítható lett, 5000 rubel felárért pedig ülésfűtést is lehet kérni. Hasonló változásokra lehet számítani a Patriot és a Hunter típusoknál is, de azoknak még nem indult meg a sorozatgyártása és a forgalmazása. Az UAZ-nak egyébként nagyon kellenének már új modellek, az összeomló orosz piacon hiába tartják magukat úgy-ahogy a típusai, április 1-től október végéig rövidített munkahéttel termel a gyár, mert el akarják kerülni az eladatlan raktárkészletek kialakulását. (Forrás: AM)
2016.04.02 15:02:08
További hírek Autó-motor témában


© Esti Újság - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!

© Esti Újság - 2025 - Hírek és Bulvár minden mennyiségben!